یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

خورش زرشک و آلو طلایی با سینه مرغ

عکس, خورش زرشک و آلو طلایی با سینه مرغ

برای پختن این غذا به سینه مرغ ، آلوهای طلایی تازه ، رب گوجه فرنگی ، زعفران ، پیاز و روغن … نیاز دارید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سنه مرغ ۴۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد درشت
آلو ۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
زرشک ½ پیمانه
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
دارچین و روغن به مقدار کافی

پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار داده و پیاز را چند دقیقه تفت می دهیم.پس از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، سینه مرغ را به درشت خرد کرده و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و دارچین به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ دهد.

رب گوجه فرنگی را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کرده و چند دقیقه تفت می دهیم تا رب سرخ شود، سپس ۲ لیوان آب به قابلمه افزوده و اجازه می دهیم گوشت مرغ به طور کامل بپزد.اگر آلوی ما دیرپز باشد، باید در همین ابتدا آنرا به خورش اضافه کنیم، ولی اگر آلوها نرم هستند، باید آنها را در ۲۰ دقیقه پایانی پخت خورش اضافه کنیم. پس از گذشت ۳۰ دقیقه آلو را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بپزد.

در همین حین کمی روغن یا کره درون یک تابه کوچک می ریزیم و اجازه می دهیم گرم شود، سپس زرشک را با کمی شکر به تابه افزوده و چند ثانیه تفت می دهیم تا زرشک براق و خوشرنگ شود.پس از گذشت ۱۵ دقیقه دیگر زرشک را به خورش اضافه می کنیم، سپس طعم آنرا می چشیم و در صورت نیاز کمی نمک اضافه می کنیم. پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه بعد خورش ما آماده است و می توانیم آنرا با برنج سرو کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر