یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

درمان های بی خطر و گیاهی دیابت بارداری

عکس, درمان های بی خطر و گیاهی دیابت بارداری

در مجموع، پزشکان برای درمان دیابت بارداری به بیماران­شان توصیه می‌کنند وعده­های غذایی­شان را کوچک‌تر  اما تعداد آن ها را زیادتر کنند؛ مثلاً هر سه-چهار ساعت یک بار غذا بخورند. البته بهتر است هر بیماری همین پیشنهاد را هم با مشورت پزشک خود انجام دهد. اگر شما این بیماری را دارید، رژیم غذایی­تان باید شامل غلات کامل، میوه‌ها، سبزیجات تازه و همچنین غذاهای گلیسمی متوسط باشد. باز هم یادآوری می­کنیم که ورزش به مدت ۲۰ دقیقه در روز را فراموش نکنید که معجزه می کند!هرچند گیاهان نسبتاً ایمن هستند و مصرف­شان کم عارضه است اما پیشنهاد ما این است که اگر بعد از استفاده از آن­ها متوجه مشکلی شدید آن را جدی بگیرید؛ مثلاً شاید آلرژی‌ یا حساسیتی به یک میوه یا گیاهی داشته باشید که نیاز باشد در مصرف آن تجدید نظر کنید.

باید مقدار زیادی کالری در طول روز دریافت کنید تا از متابولیسم (سوخت و ساز) درست هورمونی­تان مطمئن شوید.
غذاها (به جز میوه‌ها) را آهسته بپزید تا راحت‌تر قابل هضم باشند.
فراموش نکنید تمام غذاها و نوشیدنی‌های­تان بایستی در حد دمای اتاق یا گرم‌تر از آن باشند.
تا آن­جا که می­توانید از میوه­، دانه­های کامل و مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید.
از خوردن روزانه مقدار متوسطی از پروتئین با کیفیت بالا غافل نشوید؛ چه این منابع حیوانی باشند و چه گیاهی.
مصرف ماهی­هایی که سرشار از جیوه هستند، مانند ماهی تن و غیره را محدود کنید.

صبحانه کامل جهت بانوان مبتلا به دیابت بارداری
یکی از موارد مهمی که کلیه متخصصین به بانوان باردار توصیه می نمایند این است که جهت جلوگیری و اینکه معالجه دیابت بارداری، بی شک صبحانه کاملی را در برنامه رژیم غذایی بارداری خود داشته باشند زیرا مصرف این وعده غذایی مهم در زمان معلوم و همچنین به میزان کافی به نظم دهی گلوکز خون کمک بسزایی می نماید.

متخصصین تغذیه به بانوان باردار متذکر می شوند که در وعده صبحانه از موادغذایی همچون فرنی و یا حریره بادام و همچنین در کنار آن نیز از یک منشاء پروتئینی نظیر ماست کم چرب و اینکه تخم مرغ آبپز نیز استفاده نمایند.

مواد غذایی همچون مربا، نان سفید، نان های شیرین و همچنین مواد قندی گزینش مطلوبی جهت صبحانه این گروه از بیماران دیابتی نبوده زیرا سبب افزایش گلوکز خون در آنها می شود.

به این ترتیب آن گروه از مواد غذایی که گلوکز سخت و پیچیده ی دارند، گلوکز خون را به مراتب به آرامی افزایش میدهند و آن را وارسی می نمایند. به همین منظور پزشکان تغذیه مصرف نان سبوس دار را به کلیه بانوان مبتلا به دیابت سفارش می کنند.

خوراکیهای درمان گر دیابت بارداری و مفید :

توت فرنگی و تمشک

میوه های نامبرده نقش تاثیرگذاری در پایین آوردن میزان گلوکز موجود در خون دارند. بانوان به دلیل پایین آوردن گلوکز خون میتواند این میوه های اثربخش را جایگزین میوه های که دارای قند بالای هستند نمایند. تمشک و همچنین توت فرنگی جزء میوه های محسوب می شوند که آکنده از آنتی اکسیدان بوده و در حفظ سلامتی بدن نیز مفید بوده اند.

مصرف تخم مرغ

تخم مرغ حاوی آهن و همچنین منبع پروتئین است. کولین موجود در تخم مرغ به رشد و نمو مغزی جنین در دوران بارداری نیز کمک بسزایی می نماید از این رو اکثر متخصصین تغذیه به بانوانی که با دیابت حاملگی همراه هستند توصیه می کنند که در وعده صبحانه یک عدد تخم مرغ کامل آب پز را میل نمایند.

مصرف چربی های سالم و مفید

بطور کلی همه چربی ها برای بدن مضر نیستند و بدن ما جهت تامین انرژی نیازمند چربی های مفید است. بعضی از چربی سبب بروز التهاب در بدن می شوند که بایستی از خوردن آنها خودداری نمایم. به طور معمول این چربی ها در مواد غذایی فرآوری شده و همچنین سرخ شده موجود هستند.

در این بین بعضی از چربی های دیگر نیز در بازار موجود است که برای بدن بسیار مطلوب و همچنین سودمند بوده مانند روغن زیتون، روغن کنجد و روغن نارگیل که متخصصین مصرف این چربی مفید را در دوران حاملگی بانوانی که با دیابت همراه هستند توصیه می نمایند.

اسیدهای چرب موجود در آنها سبب میشوند که فرد برای مدت طولانی تری احساس سیری نمی آید و از خوردن مواد غذایی که در این موقعیت برای آنها زیان آور است نیز خودداری نماید.

مصرف پودر دارچین

خواص دارویی دارچین و همچنین ترکیبات موجود در آن سبب گردیده که از جذب گلوکز در خون پیشگیری کرده و تغییرات گلوکز موجود در خون را به کمترین حالات خود برساند. دارچین حساسیت انسولین را در بدن نیز التیام می بخشد.

بادام و کشمش

منیزیم موجود در مواد غذایی نامبرده در تنظیم گلوکز خون نقش بسزایی دارد. کارکرد آن هنوز به شکل کامل معین نگردیده اما پایین آمدن مقدار منیزیم در بیماران مبتلا به دیابت مرتبط است. بانوان بارداری که با دیابت حاملگی همراه هستند میتوانند از کشمش و بادام به عنوان یک میان وعده سالم در برنامه رژیم غذایی خود استفاده نمایند.

کلیه موارد نامبرده از مواد غذایی سالم و مفیدی هستند که بانوان باردار مبتلا به دیابت میتوانند از آن در برنامه غذایی خود استفاده نمایند. علاوه براین حبوبات، اسفناج، ماهی و گوجه فرنگی نیز جزء مواد غذایی اثربخش و همچنین مفید جهت پایین آوردن گلوکز خون در بارداری و پیشگیری از دیابت به شمار می آید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر