یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

دستور پختن آش کشک ارومیه

عکس, دستور پختن آش کشک ارومیه

از آنجا که کشک، شور است، حواستان به مقدار نمکی که اضافه می‌کنید، باشد. بهتر است در انتهای طبخ نمک را تنظیم کنید؛ زیرا اگر در ابتدا نمک را اضافه کنید، با تبخیر آب، آش ممکن است به مرور شور شود. اگر آشتان شور شد، می‌توانید به مقاله رفع شوری آش رشته مراجعه کنید.
هنگام پخت حبوبات و بلغورها حواستان باشد که سر نروند و به این نکته توجه کنید که حبوبات قبل از اضافه شدن به آش باید حتما پخته شده باشند.

مواد لازم آش کشک:

زردچوبه ۲ قاشق مرباخوری ………………..نمک به میزان لازم

سبزی آش (جعفری، گشنیز، تره و اسفناج) نیم‌کیلو ……………….. کشک یک کیلو

نخود یک پیمانه ……………….. لوبیا یک پیمانه

برنج نیم‌دانه یک پیمانه ……………….. عدس نصف پیمانه

بلغور گندم یک سوم پیمانه ……………….. بلغور جو یک سوم پیمانه

سیب زمینی ۲ عدد ……………….. پیاز بزرگ ۱ عدد

سیر ۱ الی ۲ حبه ……………….. ادویه یک قاشق مرباخوری

فلفل یک قاشق مرباخوری ………………..نعناع ۳ قاشق مرباخوری

حبوبات را از شب قبل خیس کنید. بلغور، نخود و لوبیا را به همراه ۳ لیوان آب روی حرارت بگذارید تا حدود ۲ الی ۳ ساعت بماند. بعد از به جوش آمدن آب، زیر آن را کم کنید و قابلمه را نیمه باز بگذارید.در یک قابلمه‌ی جدا، سبزی آش، برنج شسته شده، سیب زمینی نگینی و عدس را به همراه ۲ لیوان آب بگذارید روی حرارت تا بپزند.

بعد از این مرحله، کشک را با ۲ لیوان آب رقیق کنید و به همراه لوبیا، نخود و بلغورهای پخته شده به مخلوط عدس، برنج و سیب زمینی اضافه کنید و بگذارید حدود یک ساعت روی حرارت بماند تا آش بپزد. پیاز خرد شده را کمی تفت بدهید و سپس سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و دوباره کمی تفت بدهید. ادویه، زردچوبه، نعناع و فلفل را به آن اضافه کنید و هم بزنید. در انتها می‌توانید این مخلوط را داخل آش بریزید و هم بزنید و یا جداگانه روی آش بریزید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر