یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش گرفتن ترشی گردو سبز و گرفتن تلخی آن

عکس, روش گرفتن ترشی گردو سبز و گرفتن تلخی آن
ترشی گردو فوت و فن های مخصوص خودش را دارد. زمان درست کردن ترشی با گردو زمانی است که گردو هنوز مغزش سفت نشده باشد و بتوان با استفاده از چاقو بتوان گردو را به چند قسمت تقسیم کرد . ابتدا روی گردوها را با استفاده از چاقو یا سوزن سوراخ می‌کنیم تا از این طریق تلخی گردوها سریعتر خارج شوند.گردوها را درون آب جوش به مدت ۵ دقیقه بجوشانید، پس از این مدت آب آن را تغییر دهید و دوباره به مدت ۵ دقیقه در آب جوش قرار دهید. این مراحل را تا جایی ادامه دهید که آب درون قابلمه از تلخی درآید.مراقب باشید که زمان جوشیدن گردوها در حدی باشد که گردوها زیاد سفت و یا له نشوند.هرچه میزان آب درون قابلمه بیشتر باشد، تلخی گردو بیشتر گرفته می‌شود. بنابراین مطمئن شوید که از آب کافی استفاده می‌کنید و در استفاده از آن خساست به خرج ندهید. بهتر است قابلمه ای بزرگ برای این کار انتخاب کنید تا بتوانید میزان آب بیشتری اضافه کنید.بعد از اینکه گردوها را از آب جوش بیرون آوردید آن را به مدت ۲۴ ساعت درون آب سرد قرار دهید تا تلخی آن کاملا گرفته شود. طی این یک شبانه روز، آب گردوها را چندین بار عوض کنید و از آن‌ها غافل نشوید.با طی کردن این مراحل، به احتمال زیاد تلخی گردو گرفته می‌شود اما باز هم تست کنید و پس از اطمینان از این مورد که تلخی گردو گرفته شده، وقت آن است تا گردوها را درون سرکه و نمک بجوشانید.پس از چندبار جوشاندن و سردشدن گردوها آن‌ها برای قرار دادن در شیشه آماده می‌شوند.
ادویه ترشی گردو سبز:برگه زردآلو را درون سرکه به مدت یک روز قرار دهید. تمبر هندی را نیز در سرکه حل کنید و بگذارید یک روز خیس بخورند. پس از یک روز این دو ماده مخلوط را از صافی عبور دهید تا مخلوطی غلیظ مانند رب به دست آید.
سپس کلیه ادویه‌ها از جمله جوز هندی، شکر، نمک، فلفل سیاه و نصف لیوان سرکه را به این مخلوط اضافه کنید و در نهایت گردوها را درون این چاشنی فوق العاده خوشمزه قرار دهید.شیشه‌ها را از قبل تمیز و خشک کنید و برای سرو ترشی آماده کنید. درب شیشه‌ها را کامل ببندید و درون یخچال و یا در جای خنک قرار دهید تا کاملا جا بیفتد.ترشی گردو سبز به ۲ تا ۳ هفته برای جا افتادن گردو نیازدارد. زمان استفاده از ترشی گردو با پوست سبز، گردوها را نصف کنید و سر سفره بیاورید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر