یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

علائم آنفولانزای معده درمان سنتی و حل مشکل تهوع آن

عکس, علائم آنفولانزای معده درمان سنتی و حل مشکل تهوع آن

به جرات می توان گفت یکی از دردناک ترین بیماری ها آنفولانزای معده است که فرد را با مشکلات جدی گوارشی درگیر میکند. این بیماری چه علائم و چه درمان هایی دارد ؟ در آغاز باید بگوییم هیچ درمان مؤثری برای گاستروانتریت وجود ندارد، بنابراین پیشگیری مهم تر است و در این مورد علاوه بر اجتناب از غذا و آبی که ممکن است آلوده باشد، شستشوی کامل و مکرر دست ها بهترین دفاع و پیشگیری شما است. بسته به علت، علائم ویروس گاستروانتریت ممکن است در عرض یک تا سه روز پس از آلوده شدن ظاهر شود و از خفیف تا شدید متغیر باشد. علائم معمولا یک یا دو روز طول می کشد، اما گاهی اوقات ممکن است تا ۱۰ روز باقی بمانند.

گاستروانتریت نام علمی این بیماری است که متاسفانه کودکان را نیز درگیر می کند.

شایع ترین نشانه هایی که به شما می گوید دچار این بیماری شده اید :

 اسهال آبدار و غیر خونی اسهال در این بیماری نباید خونی باشد.

گرفتگی شکمی

تهوع یا استفراغ

در برخی از موارد سردرد

تب در این بیماری بسیار خفیف است و گاهی وجود ندارد.

در صورتی که تب بالای ۴۰ درجه دارید یا اسهال شما خونی است باید سریعا به بیمارستان مراجعه کنید.

نسخه طب سنتی برای درمان این بیماری:

موز، برنج، سس سیب و نان تست این مواد غذایی را باید حتما حتما مصرف کنید. اگر تهوع شما خیلی شدید است موز را در دفعات طولانی به مقدار کم مصرف کنید.تا از بالا آمدن ان جلوگیری شود. مثلا یک موز را به ۵۰ قسمت تقسیم کرده و هر ده دققیه یک قسمت را میل کنید.چای های بدون کافئین می توانند به جبران مایعات از دست رفته بدن کمک کنند و برخی از انواع آن مانند چای نعناع فلفلی ممکن است به تسکین معده و چای زنجبیل به کاهش حالت تهوع کمک کند. برای دریافت کمی ویتامین C بیشتر، لیمو را به چای خود اضافه کنید.

ادویه های دارچین و زردچوبه را مصرف کنید.

از محصولات لبنی و غذاهای چرب جدا خودداری کنید.

در مورد نوزادان چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد:

استفراغی که بیش از چند ساعت طول می کشد
پوشک مرطوبی در بیش تر از شش ساعت وجود ندارد
مدفوع خونی یا اسهال شدید
دارای یک نقطه نرم (فانتانتل) در بالای سر
دهان خشک یا گریه بدون اشک
خواب آلودگی های غیرمعمول یا عدم پاسخگویی و عکس العمل های به موقع

تشخیص آنفولانزای معده:
پزشک احتمالاً بیماری های گوارشی را براساس علایم، یک تست فیزیکی و گاهی اوقات در حضور موارد مشابه در جامعه تشخیص می دهد.یک آزمون چهارپایه سریع می تواند روتاویروس یا نوروویروس را تشخیص دهد، اما هیچ آزمایش سریعی برای ویروس های دیگری که باعث التهاب معده و روده می شوند وجود ندارد.در برخی موارد، پزشک ممکن است یک نمونه چهار پایه را برای مشخص کردن عفونت باکتریایی یا انگل بدهد.

بررسی دلایل اصلی آنفولانزای معده

روتا ویروس:در سراسر جهان، این شایع ترین علت گاستروانتریت ویروسی در کودکان است که معمولا زمانی که انگشتان خود و یا سایر اشیاء آلوده به ویروس را به دهان وارد می کنند، آلوده میشوند. این عفونت در نوزادان و کودکان بسیار شدید است.بزرگسالان مبتلا به روتاویروس ممکن است علائم نداشته باشند، اما هنوز هم می توانند بیماری را گسترش و انتقال دهند – نگرانی خاصی در تنظیمات سازمانی وجود دارد؛ چرا که بزرگسالان آلوده به طور ناخودآگاه می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند.واکسن مربوط به گاستروانتریت، در برخی از کشورها از جمله ایالات متحده موجود است و به نظر می رسد در جلوگیری از عفونت موثر باشد.بعضی از ماهی ها، به خصوص خام ، می توانند باعث بیمار شدن شما شوند.اگر چه آب آشامیدنی آلوده ، علت ویروس است، اما در بسیاری از موارد ویروس از طریق مسیر فک و خوراکی منتقل می شود – یعنی کسی که با ویروس، بدون شستن دستان خود پس از استفاده از توالت غذا می خورد.

عوامل خطر آنفولانزای معده:
گاستروانتریت در سراسر جهان رخ می دهد، که بر افراد در هر سنی، نژاد و قومیت تأثیر می گذارد.افرادی که ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به گاستروانتریت داشته باشند، عبارتند از:

کودکان مدرسه ای:

کودکان در مراکز مهدکودک ها یا مدارس ابتدایی ممکن است به خصوص در معرض آسیب پذیری قرار گیرند، زیرا زمان تقویت سیستم ایمنی کودک در آن زمان شکل میگیرد.

سالمندان:

در سنین پیری نیز سیستم ایمنی ضعیف می شود. احتمال بروز این بیماری در بین افراد مسنی که در سالمندان هستند نیز بالا است و آن ها در تماس نزدیک با دیگران که ممکن است درمعرض میکروب ها باشند، زندگی می کنند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر