یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

فوت و فن خارج کردن کته قالبی

عکس, فوت و فن خارج کردن کته قالبی

اگر می خواهید کته شما قالبی بیرون بیاید در آخر آن را وسط قابلمه جمع نکنید و بگذارید صاف باشد و در آخر مقداری روغن دور آن و روی آن بریزید تا برنج اطراف آن سرخ شود.برای قالبی شدن کته از قابلمه نچسب (تفلون) استفاده کنید.برای پخت کته، از برنج ایرانی استفاده کنید زیرا عطر و طعم عالی دارد.

حتما قبل از ریختن برنج در قابلمه یا قالب، حتما قسمت کف و دیواره قالب برنج را با کمی روغن یا کره، چرب کنید.

اگر می‌خواهید ته دیگ با طعم‌های مختلف داشته باشید، کف قالب را با همان ته دیگ بپوشانید. ته دیگ سیب زمینی، ته دیگ زعفرانی، ته دیگ کنجدی، ته دیگ نان و …. انواع مختلفی از ته دیگ هستند که می‌توانید برای برنج قالبی از آن‌ها استفاده کنید.

برای این که مطمئن شوید برنج به صورت قالبی خارج می‌شود، بعد از این‌که برنج‌تان دم کشید و شعله را خاموش کردید، حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید و درِ ظرف را برندارید. سپس قابلمه را در یک ظرف یا دیس برگردانید.

یک روش عالی برای اطمینان از قالبی درآمدن برنج این است که بعد از این‌که برنج در قابلمه دم کشید و پخت، در یک تابه یا ظرفی که عمق چندان زیادی نداشته باشد، آب سرد بریزید. کف قابلمه را در تابه بگذارید و پنج دقیقه صبر کنید. در تمام این مدت درب قابلمه باید بسته باشد. سپس قابلمه را در ظرف برگردانید.

برای تزیین برنج قالبی می‌توانید روی آن را با زرشک، خلال پسته و زعفران دم کرده غلیظ تزیین کنید.

ابتدا برنج را پاک کنید و بشویید سپس داخل قابلمه بریزید و به اندازه ای که ۱ بند انگشت سبابه روی برنج آب باقی بماند آب سرد بریزید. و خیلی کم نمک بریزید زیرا این برنج آبکش نمی شود و نمک اضافی از آن خارج نمی شود. بهتر است نمک کم کم اضافه شود. مقداری روغن داخل آن هم بریزید و هم بزنید و روی گاز قرار بدهید و آن را به حال خود رها کنید آن را اصلا هم نزنید و زمانی که آب خیلی کمی کف قابلمه است برنج را مانند برنج دمپختی در وسط جمع کنید و چند سوراخ روی آن بزنید و دمکنی قرار بدهید و زیرا آن را خیلی کم کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر