یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

لذیذ ترین روش پختن مرغ مدیترانه‌ای

عکس, لذیذ ترین روش پختن مرغ مدیترانه‌ای

برای درست کردن مرغ مدیترانه ای شما به زیتون بدون هسته ، فلفل دلمه ای ف سیر ، پاپریکا ، مرغ و قارچ نیاز دارید. مواد ضروری برای پختن این غذا 🙁 این آموزش برای ۴ نفر است )

زیتون بدون هسته ۱ پیمانه …………………سیر ۴ حبه

گوشت مرغ ۶۰۰ گرم …………..پاپریکا ۱ قاشق غذاخوری

فلفل دلمه ای ۲ عدد ……………رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی……………….قارچ ۳۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد …………………..زردچوبه ۱ قاشق چایخوری

ابتدا پیازها را پوست می گیریم و می شوییم، سپس روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی یا خلالی ریز خرد می کنیم. در ادامه سیرها را نیز می شوییم و پوست می گیریم و خرد می کنیم. فلفل دلمه ای و قارچ ها را می شوییم و پوست قارچ ها را می گیریم و کلاهک و هسته های داخل فلفل دلمه ای ها را می گیریم، سپس روی تخته آشپزخانه آن ها را به صورت نگینی یا خلالی خرد می کنیم.

حالا قابلمه ای را روی حرارت قرار می دهیم و داخل آن روغن می ریزیم و اجازه می دهیم تا کمی داغ شود و تکه های مرغ را داخل آن قرار می دهیم و تفت می دهیم تا طلایی شود .

بعد در توری قرار می دهیم تا روغن اضافه آن ها خارج شود.تابه ای را روی حرارت می گذاریم و قارچ و فلفل دلمه ای ها را داخل آن می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی نرم شوند و در بشقابی می ریزیم و کنار می گذاریم.تابه را مجددا روی حرارت می گذاریم و داخل آن روغن می ریزیم.

سپس پیازها را داخل آن می ریزیم و تفت می دهیم تا سبک شوند و اجازه می دهیم تا طلایی شوند و سیرها را به آن اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم و رب گوجه فرنگی را به آن ها اضافه می کنیم و ۱ دقیقه تفت می دهیم.سپس پاپریکا را به همراه فلفل سیاه، زردچوبه و نمک روی مواد می ریزیم و تکه های مرغ را داخل مواد می خوابانیم و تا سطح روی مرغ ها آب جوش می ریزیم و در تابه را می گذاریم تا به مدت ۱:۳۰ دقیقه الی ۲ ساعت مرغ ها بپزد.

سپس در ۳۰ دقیقه آخر پخت مرغ ها مخلوط قارچ و فلفل دلمه ای ها را اضافه می کنیم و زیتون ها را نیز به غذا می افزاییم و اجازه می دهیم سس غذا غلیظ شود، سپس غذا را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر