یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

مواد غذایی موثر در تقویت حافظه

عکس, مواد غذایی موثر در تقویت حافظه
بعضی از مواد غذایی باعث افزایش حافظه می شوند و می توانند مشکل حافظه ی ضعیف را درمان کنند. این مواد غذایی عبارتند از :
کندر:در طب سنتی از کندر به عنوان خوراکی تقویت حافظه و پیشگیری از فراموشی و آلزایمر استفاده می‌شود؛ به نظر می‌رسد که کندر به دلیل خواص ضد التهابی و همچنین با بهبود گردش خون در مغز خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهد. کندر برای تقویت حافظه بزرگسالان و رفع آلزایمر معجزه می‌کند جویدن روزانه کندر تاثیر بسیار زیادی در بهبود حافظه خواهد داشت.
کاکائو: کاکائو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی به نام فلاونوئید است. تحقیقات عنوان می‌کنند که فلاونوئید برای مغز فواید قابل‌توجهی دارد. این نوع آنتی‌اکسیدان ممکن است به تحریک رشد رگ‌های خونی و عصب‌ها کمک کند و جریان خون را در بخش‌هایی از مغز افزایش دهد.
توت :خوردن توت یک روش عالی برای تقویت حافظه به شمار می‌رود. یک مطالعه روی بیش از ۱۶ هزار خانم به این نتیجه رسید افرادی که بیشترین میزان بلوبری و توت‌فرنگی را خوردند، در مقایسه با کسانی که توت کمتری خوردند، کمتر دچار زوال شناختی و از دست دادن حافظه شدند.
زردچوبه:کورکومین ترکیبی است که به مقدار زیاد در ریشه‌ی زردچوبه یافت می‌شود.  مطالعات حیوانی عنوان می‌کنند که کورکومین ممکن است در تقویت حافظه و پیشگیری از زوال شناختی مفید باشد. هرچند به مطالعات انسانی بیشتری درباره‌ی اثرات کورکومین روی حافظه نیاز است.
ویتامین D: . سطح پایین ویتامین D در بدن با عارضه‌های مختلف از جمله کاهش عملکرد شناختی ارتباط دارد. محققان در یک مطالعه ۳۱۸ فرد بزرگسال را طی ۵ سال بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند افرادی که سطح ویتامین D بدنشان کم بود، در مقایسه با کسانی که سطح ویتامین D بدنشان در محدوده‌ی نرمال قرار داشت، کاهش سریع‌تر عملکرد شناختی را تجربه کردند.
مکمل روغن ماهی:بسیاری از مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف ماهی و مکمل روغن ماهی ممکن است منجر به تقویت حافظه به‌ویژه در افراد مسن شود. یک مطالعه روی ۳۶ فرد بزرگسال که به اختلال شناختی خفیف مبتلا بودند به این نتیجه رسید که حافظه‌ی کوتاه‌مدت و کاری شرکت‌کنندگان بعد از مصرف مکمل روغن ماهی به مدت ۱۲ ماه بهبود پیدا کرد.
روغن نارگیل: روغن نارگیل خاصیت ضدالتهابی دارد، به تقویت حافظه به‌ویژه در سالخوردگی کمک می‌کند و روده را هم ضدعفونی می‌کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر