یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

کنسرو قارچ خانگی و فوت و فن هایش

عکس, کنسرو قارچ خانگی و فوت و فن هایش

فوت و فن های لازم :

به یاد داشته باشید که تهیه کنسرو خوشمزه قارچ، علاوه بر آنکه باعث حفظ خواص و ارزش غذایی قارچ می‌شود، موجب سفید شدن و حتی ظاهر بهتر قارچ هم نیز خواهد شد.

دقت داشته باشید، ۱۰ دقیقه بهترین زمان ممکن برای تهیه کنسرو قارچ‌هاست؛ زمان بیشتر باعث می‌شود که قارچ شما سفت و لاستیکی شود.

استفاده از زردچوبه، در این کنسرو اختیاری بوده و برای خوش‌رنگ شدن ظاهر کنسرو است؛ بر حسب ذائقه و سلیقه خود می‌توانید آن را حذف کنید.

برای ماندگاری بیشتر، در زمان استفاده از این کنسرو، از قاشق خشک و تمیز استفاده کنید.اگر از قارچ تازه و فریز نشده استفاده کنید، به مدت ۶ ماه با خیال راحت می‌توانید از این کنسرو استفاده کنید؛ بدون اینکه نگران فاسد شدن قارچ‌ها باشید.

قارچ تازه………… نیم کیلوگرم

آب……….. ۶ لیوان

زردچوبه………… (به دلخواه) ۱ قاشق غذاخوری

نمک………… ۱ قاشق غذاخوری

آبلیمو……….. ۱ قاشق غذاخوری

برای شروع کار، قارچ‌ها را تمیز بشویید و سپس به صورت درشت خرد کنید. (اگر قارچ‌ها ریز هستند، نیازی به خرد کردن نیست.)مقداری آب درون یک قابلمه ریخته و بگذارید آب به جوش آید.حال نمک، آبلمیو و زردچوبه را در آب ریخته و بعد از یک دقیقه سپس شعله را خاموش کنید و اجازه دهید کمی از حرارت بیفتد.

در این مرحله قارچ‌ها را درون شیشه‌های سالم و تمیز بریزید و محلولی که آماده کرده‌اید را روی قارچ‌ها بریزید.درب شیشه‌ها را محکم ببندید و در قابلمه‌ای که حاوی مقداری آب است قرار دهید. (آب باید تا نصف ارتفاع شیشه‌ها باشد.)حال قابلمه حاوی آب و شیشه‌ها را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه آب درون قابلمه بجوشد.

بعد از گذشت این زمان، شیشه‌ها را از آب خارج کرده و اجازه دهید کاملا سرد شوند. در نهایت کنسروهای خود را در یخچال قرار دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر