یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

کوفته فلاح و بهترین روش درست کردن آن

عکس, کوفته فلاح و بهترین روش درست کردن آن

در این غذای ترکیه ای از بلغور ، رب گوجه فرنگی ، ادویه کاری و فلفل سیاه ، گوجه فرنگی، جعفری، سیر ، تخم مرغ و آرد  استفاده می شود.

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
ادویه کاری و فلفل سیاه از هر کدام ۱ قاشق چایخوری
نمک به مقدار کافی
بلغور ریز ۲ لیوان
آب داغ ۲ لیوان
آرد ۲ لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
گوجه فرنگی ۴ عدد
جعفری ۱ دسته کوچک
سیر ۳ حبه
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع ۴ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه به مقدار کافی

نخست بلغور ریز را به همراه آب داغ درون یک کاسه مناسب ریخته و روی آنرا با یک بشقاب می پوشانیم تا بلغور به مدت ۱۰ تا ۸ دقیقه استراحت کند و کاملا نرم شود.پس از گذشت این زمان تخم مرغ را به همراه رب گوجه فرنگی، آرد، ادویه کاری، فلفل سیاه و مقداری نمک به کاسه حاوی بلغور اضافه کرده، سپس به خوبی ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

میگذاریم مخلوط بلغور به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند، سپس به اندازه یک گردو کوچک از مواد جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم. در ادامه یک قابلمه حاوی آب روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا بجوشد.در ادامه کوفته ها را درون قابلمه حاوی آب ریخته و اجازه می دهیم تا کاملا بپزند. در این فاصله به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور پوست گوجه فرنگی ها را جدا کرده و به صورت ریز رنده می کنیم.

حالا سیر را به صورت ریز رنده کرده و به همراه روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت گذاشته و تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم.در ادامه رب را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شده و بوی خامی آن از بین برود، سپس فلفل سیاه را به همراه مقداری نمک به تابه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم. حالا پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم.

در این مرحله اجازه می دهیم پوره گوجه فرنگی کاملا سرخ شده و روغن بیندازد، سپس کوفته ها را از آب جوش با کفگیر جدا کرده و درون تابه حاوی سس قرار می دهیم. حالا از سس گوجه فرنگی روی کوفته‌ ها می ریزیم. جعفری را به صورت ریز ساطوری خرد کرده و پس از اتمام پخت کوفته فلاح به صورت پخش روی آن می ریزیم تا عطر جعفری درون غذا پخش شود. در نهایت کوفته فلاح را به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر