یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

کپسول ویتامین ای خالی شده را روی پوست بزنیم یا نزنیم

عکس, کپسول ویتامین ای خالی شده را روی پوست بزنیم یا نزنیم

در خیلی از پیج ها و سایت و کانال های زیبایی خوانده اید که روغن داخل کپسول ویتامین ای را خارج کرده و روی پوست خود بزنید یا مثلا روی لب های خود بزنید این کار درست است یا خیر ؟

اصول زدن کپسول ویتامین ای روی پوست : ابتدا صورت خود را از هرگونه آرایش و کرم پاک کنید. سپس کپسول ویتامین ای را با یک سنجاق و یا سوزن باز کنید. روغن داخل کپسول را با روغن بادام و یا روغن نارگیل مخلوط کنید و با استفاده از انگشتان روی صورت بمالید. پوست صورت را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید تا روغن به خوبی جذب شود. با مشورت پزشک می‌توانید از این روش هفته‌ای یکبار استفاده کنید. بهتر است برای اثر بخشی بیشتر مالیدن کپسول ویتامینE روی پوست صورت در شب انجام شود.مالیدن کپسول ویتامین ای بر روی پوست چرب توصیه نمی‌شود. اگر پوست چربی و پر از آکنه دارید از مالیدن قرص ویتامین ای روی پوست خودداری کنید زیرا ممکن است وضعیت شما را بدتر کند.

در پاسخ بیشتر متخصصین پوست و زیبایی فواید این کار را تایید کرده اند . اما ویتامین ای روی پوست چه تاثیرهایی دارد ؟

رفع تیرگی دور چشم : ویتامین ای برای رفع تیرگی دور چشم نیز تا حدودی موثر است. آن را به مدت دو تا سه روز متوالی به پوست دور چشم بمالید و به آرامی ماساژ دهید.

آبرسانی به پوست:ویتامین ای حاوی موادی است که به آبرسانی پوست کمک می‌کند همچنین خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد. ویتامین ای یک ویتامین محلول در چربی است بنابراین به حفظ رطوبت پوست و ترمیم پوست آسیب دیده و خشک کمک می کند.

پاک کنندگی پوست صورت:مالیدن قرص ویتامین ای روی پوست صورت می‌تواند به پاکسازی پوست کمک کند و پوست را از ذرات گرد و خاک و ناخالصی‌هایی که به صورت روزانه روی پوست صورت قرار می‌گیرند، پاک کند. بهتر است روغن ویتامین ای را با کرم مرطوب کننده مخلوط کنید و سپس استفاده کنید.

مالیدن قرص ویتامین ای روی لب:ویتامین ای نه تنها برای پوست صورت، بلکه برای لب نیز موثر است. با استفاده از ویتامین ای خشکی لب ها را بر طرف کنید تا لب هایی بدون پوسته پوسته شدن و صاف داشته باشید.

جلوگیری از چین و چروک پوست:روغن ویتامین ای سرشار از آنتی اکسیدان است و بر افزایش گردش خون اثر می گذارد. این ویتامین به استحکام پوست کمک می کند و از ایجاد چین و چروک پوستی جلوگیری می‌کند. مالیدن قرص ویتامین ای بر پوست صورت همچنین به رفع التهاب پوستی نیز کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست جوان و شاداب به نظر برسد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر