یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

کیک ساده تولد و تزیین آن

عکس, کیک ساده تولد و تزیین آن

برای درست کردن یک کیک ساده تولد و تزیین آن با این آموزش در یاس فان همراه شوید. قبل از شروع به هر کاری، فر را در دمای حدود ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم کنید. اگر فر شما خیلی داغ باشد کیک سوخته و خشک می‌شود؛ و اگر فر شما سرد باشد کیک تولد شما پف نخواهد کرد. در ماکروفر یا تستر این دما باید ۱۳۰ باشد .

مواد لازم ( اندازه مواد خیلی مهم است)

کره ۱ فنجان – یخ نزده ، شکر ۲ فنجان
وانیل ۱ قاشق چای‌خوری، تخم مرغ ۴ عدد – سفیده و زرده جدا شده
بیکینگ پودر ۳ قاشق چی خوری، آرد ۳ فنجان، شیر ۱ فنجان، نمک به مقدار لازم

کره و شکر را به مدت ۵ دقیقه یه خوبی با هم مخلوط کرده و هم بزنید تا یک مخلوط نرم و پف کرده بدست بیاید. سپس زرده‌های تخم مرغ را دانه دانه به این مخلوط اضافه کنید و خیلی خوب هم بزنید. در همین حین پودر وانیل را با باقی مواد داخل ظرف مخلوط کنید.آرد، بیکینگ پودر، و نمک را با هم مخلوط کرده و چندین باز به خوبی الک کنید تا هوا بگیرد و کیک تولد شما داخل فر به اندازه کافی پف کند.مخلوط‌های مرحله اول و دوم را با هم ترکیب کرده و شیر را به آن‌ها اضافه کنید. آنقدر هم بزنید تا مخلوط یکنواخت شود. اما این کار را زیاد انجام ندهید، چرا که بیکینگ پودر خاصیت خود را از دست می‌دهد.در یک ظرف دیگر، یک سوم (۳/۱) سفیده تخم مرغ‌ها را با کمی نمک مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید تا مخلوط پف کند. سپس آن را به ترکیب کیک که در مرحله ۳ آماده کردید اضافه کنید و کمی هم بزنید. این کار باعث می‌شود رنگ کیک شما روشن و زیباتر شود.
قالب کیک را چرب کرده و مواد را داخل آن بریزید. قالب پر از مواد را داخل فر که از قبل گرم کرده اید بگذارید. حدود نیم ساعت طول می‌کشد تا کیک شما بپزد.
برای اطمینان از پخته بودن کیک، یک خلال دندان را داخل کیک فرو کرده و خارج کنید. در صورتی که خلال دندان تمیز بماند و مواد کیک به آن نچسبیده باشد، کیک شما آماده است.نیم ساعت طول می‌کشد تا کیک شما بپزد.وقتی کیک داغ است آن را از قالب خارج نکنید، چون خورد خواهد شد. حدود ۱۰ دقیقه قالب را در دمای محیط قرار دهید تا کمی خنک شود، سپس کیک را از قالب خارج کنید.اگر کیک شما داخل قالب خیلی سرد شد و به دیواره‌ها چسبید، می‌توانید قالب را دوباره کمی داغ کنید تا کیک جدا شود

مواد لازم برای تزیین کیک با خامه

خامه ۸۰۰ گرم ، پودر قند به مقدار لازم ، وانیل ۱ قاشق چای خوری ، رنگ خوراکی در صورت تمایل

برای تزیین کیک تولد با خامه، تمام مواد را داخل یک ظرف به مدت ۳-۴ دقیقه به خوبی هم بزنید و سپس مخلوط را به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود.توجه کنید که اگر خامه را زیاد هم بزنید میبرد و تبدیل به کره می‌شود.بعد از ۲ ساعت خامه را از یخچال خارج کرده و دوباره آن را حدود ۵ دقیقه هم بزنید تا به خوبی سفت شود؛ به طوری خطوط هم زن روی آن بیفتد. در صورت نیاز می‌توانید در این مرحله از مقدار کمی سفت کننده خامه هم استفاده کنید.اگر می‌خواهید خامه شما سفید و ساده نباشد، می‌توانید چند قطره رنگ خوراکی مایع به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکنواخت شود.
خامه را روی کیک بمالید. نیازی نیست که سطح خامه حتما صاف و بدون نقص باشد. می‌توانید آن را با کمی پستی و بلندی و هر طور که مطابق سلیقه‌تان است روی کیک قرار دهید.برای تزیین بیشتر می‌توانید از بیسکوییت‌های کوچک، ماکارون‌ها، یا ترافل‌های رنگی هم استفاده کنید.

ایده های تزیین کیک تولد ساده:
عکس, کیک ساده تولد و تزیین آن

عکس, کیک ساده تولد و تزیین آن

عکس, کیک ساده تولد و تزیین آن

عکس, کیک ساده تولد و تزیین آن

عکس, کیک ساده تولد و تزیین آن

عکس, کیک ساده تولد و تزیین آن

عکس, کیک ساده تولد و تزیین آن

عکس, کیک ساده تولد و تزیین آن

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر