یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش به عمل آوردن خمیرمایه و روش تشخیص سالم بودن آن

عکس, آموزش به عمل آوردن خمیرمایه و روش تشخیص سالم بودن آن

خمیرمایه یا مخمر را از کجا باید فهمید که خراب‌شده یا نه؟ چگونه باید از آن استفاده کرد باید در آب حل شود؟ در کجا نگهداری کنم؟ یخچال؟

پاسخ: روی بسته‌ای که خمیرمایه در آن است و شما خریداری کرده‌اید تاریخ‌مصرف آن قیدشده است. وگرنه به‌غیراز کپک زدن حالتی دیگر در خراب شدن خمیرمایه مشخص نیست.

در مورد نوع پودر آن نیز به‌غیراز تاریخ‌مصرف آن، بوی ماندگی آن نیز مشخص‌کننده خراب شدن آن است.

نوع پودر آن را باید در آب حل کرده و استفاده کنید ولی نوع خمیری آن کافی است که با آرد مخلوط شود. بهتر است درون یخچال نگهداری شود.

برای عمل آوردن خمیرمایه نیاز به آب و مقداری شکر دارید، به‌طورکلی برای عمل آوردن خمیرمایه به ازای ۱ قاشق غذاخوری خمیرمایه شما به ۱/۲ قاشق چای‌خوری شکر و ۱/۴ لیوان آب ولرم نیاز دارید، ظرف مورداستفاده برای عمل آوردن خمیرمایه باید کاملاً تمیز و بدون چربی باشد و به همین دلیل ظروف شیشه‌ای برای این کار مناسب‌تر هستند، ظروف استیل را نیز می‌توانید برای عمل آوردن خمیرمایه استفاده کنید ولی سایر ظروف فلزی به دلیل واکنش دادن با خمیرمایه می‌توانند به آن صدمه بزنند. مهم‌ترین نکته برای عمل آوردن خمیرمایه دمای مایعات مورداستفاده هست، دمای مناسب برای عمل آوردن خمیرمایه ۴۰ درجه سانتی‌گراد است؛ برای عمل آوردن خمیرمایه آب یا شیر را کمی گرم‌کنید و شکر را در آن حل کنید و پس از رسیدن به دمای مطلوب خمیرمایه را روی سطح آن بپاشید، پس از پاشیدن خمیرمایه به‌آرامی آن را مخلوط‌کنید تا تمام ذرات مرطوب شود (بهتر است قبل از مخلوط کردن کمی صبر کنید تا ذرات خمیرمایه آب جذب کرده و راحت‌تر حل شوند).

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر