یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش حلوا نثار یا حلوای پودر قند ارومیه

عکس, آموزش حلوا نثار یا حلوای پودر قند ارومیه

برای پختن حلوای خوش رنگ و خوش طعم ارومیه ای به اسم حلوا نثار شما علاوه بر آرد سفید ( میتوانید از آرد گندم یا آرد شیرینی پزی استفاده نمایید) به پودر قند ( نثار ) زعفران ، پودر زنجبیل ، کره و روغن ، پودر هل و گلاب و … نیاز دارید. حلوا نثار در واقع همان حلوای پودر قند است.

پودر زنجبیل ۱ قاشق چایخوری
گلاب ½ لیوان
پودر هل نوک قاشق چایخوری
آرد سفید ۱ کیلوگرم
نثار (پودر قند) ۵۰۰ گرم
روغن جامد ۳۵۰ گرم
زعفران ½ گرم
کره ۵۰ گرم

نخست گلاب را درون یک کاسه می ریزیم و روی حرارت بخار آب قرار می دهیم تا کمی گرم شود، سپس زعفران سابیده شده را اضافه کرده و درب کاسه را می گذاریم تا زعفران دم بکشد.پس از گذشت ۱۵ دقیقه کاسه را از روی بخار آب کنار می گذاریم و اجازه می دهیم رنگ زعفران به طور کامل خارج شود. در ادامه آرد را سه مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم، سپس یک تابه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم.

روغن را درون تابه می ریزیم و اجازه می دهیم کمی گرم شود، سپس آرد را به تابه می افزاییم و به آرامی هم می زنیم تا رنگ آرد مایل به کرمی شود. پس از اینکه بافت مواد روان شد، کره را به تابه اضافه می کنیم.پس از اینکه کره ذوب شد، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس نثار را به همراه پودر زنجبیل و پودر هل اضافه می کنیم و به آرامی هم می زنیم تا نثار به طور کامل حل شده و با دیگر مواد ترکیب شود.

پس از اینکه حرارت مواد کمتر شد، با دست مواد را ورز می دهیم تا بافت شان منسجم شود. در ادامه مخلوط گلاب و زعفران را اضافه کرده و با دست مخلوط می کنیم تا رنگ حلوا به صورت یکدست زرد شود.در نهایت حلوا را درون دو لایه کیسه فریزر قرار می دهیم و به صورت رول فشرده می کنیم، سپس با قطر دلخواه آنرا برش می زنیم. در نهایت حلوای برش را در ظرف می چینیم و با پودر پسته تزیین می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر