یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش خورش نخود فرنگی مجلسی و خوش طعم

عکس, آموزش خورش نخود فرنگی مجلسی و خوش طعم

اگر به مزه نخود فرنگی علاقه دارید می توانید با درست کردن خورشت مجلسی نخود فرنگی یک غذای ایده آل درست کنید. این آموزش برای ۶ نفر است. این غذا هم یک غذای ایرانی محسوب می شود و هم یک غذای ترکیه ای …بهتر است از نخود سبز پوست کنده استفاده کنید.اضافه کردن آب قلم به جای آب این خورش را خوشمزه تر میکند.

پیاز (سرخ شده) ۴ قاشق سوپ خوری…….نمک و فلفل به مقدار لازم
گوشت ۵۰۰ گرم…….روغن ۴ قاشق سوپ خوری
سیر ۱ حبه…….نخود سبز ۵۰۰ گرم
شوید (ساطوری شده) ۲ پیمانه…….شکر ۱ قاشق چای خوری
ادویه (پلویی اصفهان) ۱ قاشق چای خوری…….زعفران (آبکرده و غلیظ) ۱ قاشق سوپ خوری

ابتدا گوشت ماهیچه را بشویید و خشک کنید. روغن را در قابلمه ریخته و ماهیچه‌ها را خرد کرده و در روغن سرخ کنید، به طوری که دو طرف ماهیچه‌ها قهوه‌ای رنگ شوند.پیازداغ را به همراه سیر له شده و ادویه خورشتی اضافه کرده و مواد را با هم تفت دهید. حدود ۴ پیمانه آب اضافه کرده و زیرخورش را کم کنید تا به مدت دو و نیم ساعت بجوشد و گوشت پخته شود.نخودسبز را اضافه کنید. شوید را جداگانه در روغن کمی تفت دهید و همراه شکر به خورش اضافه کرده و پس از ۳۰ دقیقه زعفران و نمک و فلفل خورش را اندازه کنید و خورش را با چلوی ساده سرو کنید.

خواص نخود فرنگی :

نخود فرنگی یا نخود سبز، یک منبع تغذیه ای در نظر گرفته می شوند. آن ها حاوی آمینو اسیدهای ضروری، سیستئین و لیسین هستند. نخود سبز یا نخود فرنگی شامل بسیاری از مواد مغذی ضروری مثل ویتامین B، ویتامین E، نشاسته، چربی ها، و پروتئین ها است.
آن ها همچنین به درمان بسیاری از بیماری ها کمک می کنند. این نخودها کم چرب، شیرین مزه و بسیار مهم برای متابولیسم پروتئین ها، چربی ها، و کربو هیدرات ها هستند.نخودفرنگی بسیار غنی از آهن است و برای زنان باردار یا شیرده مفید است، که اغلب با مشکل کمبود آهن مواجه هستند.

جذب اضافی نخود نیز می تواند منجر به از دست دادن کلسیم در بدن شما شود. مصرف زیادی نخود فرنگی می تواند اسید اوره را در بدن ایجاد کند که ممکن است باعث ایجاد نقرس شود. شما باید با پزشکان و کارشناسان بهداشتی مشورت کنید.
یک عوارض جانبی که ممکن است تجربه کنید، کاهش وزن در زمانی است که شما می خواهید افزایش وزن داشته باشید. اما اگر نخود را در مقدار زیادی مصرف کنید، به جای کاهش وزن منجر به افزایش وزن خواهد شد.
برای پودر پروتیین نخود فرنگی (خواص پروتیین نخود فرنگی و خطرات) ممکن است موجب سندرم تحریک پذیری یا یبوست یا اسهال شود. از طرف دیگر، پودر پروتئین نخودفرنگی، با استخراج پروتئین از نخود فرآوری می شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر