یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن تجین بره با گوشت گوسفندی

عکس, آموزش پختن تجین بره با گوشت گوسفندی

برای درست کردن این غذا به دارچین ، کنسرو گوجه‌فرنگی، گوجه فرنگی، گوشت گوسفندی ، نشاسته ذرت ، نخود ، مویز و … نیاز دارید.نخست مواد مورد نیازی را که در زیر ذکر شده آماده دست خود بگذارید.

مواد لازم

مویز ۵۰ گرم در صورت تمایل

نشاسته‌ی ذرت ۲ قاشق چایخوری

گرام‌ماسالایک قاشق چایخوری

پیاز متوسط۲ عدد ساطوری

دارچین یک قاشق چایخوری

گوشت گوسفند۵۰۰ گرم به صورت خورشتی

گوجه‌فرنگی متوسط.۳ عدد خرد شده

کنسرو گوجه‌فرنگی یک قوطی، پوره شده

پودر میخک یک‌دوم قاشق چایخوری

آب گوشت ۳ پیمانه

نخود پخته ۲۵۰ گرم

سیب‌زمینی متوسط

۳ عدد، درشت خرد شده

هویج متوسط ۲ عدد، خرد شده

رنده پوست لیمو و پرتقا ۲ قاشق چایخوری

آموزش :

برای درست کردن این غذا بهتر است از تابه چدنی استفاده کنید. نخست تابه را بگذارید تا داغ شود. سپس تکه‌های گوشت را حدود ۸ دقیقه در تابه(بدون روغن) تفت داده و مرتب هم بزنید تا سرخ شود. گوشت را از تابه خارج کرده و در یک ظرف گود نسوز بریزید.

پیاز و ادویه‌جات را ۳ دقیقه تفت دهید تا هنگامی‌که پیاز نرم شود. پیاز، گوجه‌فرنگی، ۲ پیمانه آب گوشت، نخود، سیب‌زمینی، هویج، مویز و رنده پوست مرکبات را به ظرف اضافه کرده و آن را ۲ ساعت در دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتی‌گراد در فر قرار دهید.

هر نیم ساعت به آن سر زده و هر وقت لازم بود از یک پیمانه باقیمانده‌ی آب گوشت به آن اضافه کنید. نشاسته را در یک قاشق سوپخوری آب حل کرده و به ظرف غذا اضافه کنید.

گوشت را امتحان کنید و اگر کاملاً پخته بود، ۵ دقیقه به آن زمان دهید. درغیر این‌صورت مقداری آب به گوشت اضافه کرده و ۳۰ دقیقه دیگر در فر بگذارید تا آب خوراک غلیظ‌تر و سس مانند شود و با برنج سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر