یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

آمپول رمدسیویر برای کدام بیمار کرونایی است و عوارض آن

عکس, آمپول رمدسیویر برای کدام بیمار کرونایی است و عوارض آن

در حال حاضر بهترین و رایج ترین درمان کرونا در جهان و در کشور ما آمپول رمدسیویر است که بهتر است درباره آن اطلاعات مختصری داشته باشید. رمدسیویر (Remdesivir‎) یک داروی ضد ویروس نسبتاً جدید از خانوادهٔ آنالوگ‌های نوکلئوزید است . در آمریکا پس از همه‌گیری کرونا، FDA استفاده از رمدسیویر را برای درمان بیماران بستری شده، تأیید کرد. هرچند استفاده از این دارو در بیش از ۵۰ کشور مجاز اعلام شد، اما بسیاری از کشورها مجوز استفاده از این دارو را صادر نکردند. برای نمونه سازمان بهداشت کانادا، استفاده از رمدسیویر را برای استفاده عمومی، مجاز ندانست.رمدسیویر برای درمان کرونا با شدت کم تا متوسط توصیه نمی‌شود و تنها برای بیماران مبتلا به کرونای شدید و بستری در بیمارستان تجویز می‌شود و اگر فرد در بیمارستان بستری نباشد باید حتماً در مراکز درمانی و تحت نظر پزشک تزریق شود.در صورت لزوم و طبق نظر پزشک، برای بیماران مبتلا به کرونا معمولاً تزریق ۶ دز آمپول رمدسیویر تجویز می‌شود.

عوارض رمدسیویر

افزایش قند خون، افت فشار خون، تهوع، تب و لرز، تعریق، عوارض کلیوی و کبدی از عارضه‌های احتمالی این دارو است اما در شرایطی که کرونا می‌تواند افراد را به کام مرگ بکشد استفاده از رمدسیویر توصیه می‌شود.

دوز مصرفی رمدسیویر

رمدسیویر معمولاً یک بار در روز، و به مدت ۵ تا ۱۰ روز تجویز می‌شود. طول درمان و دوز مصرفی افراد، بستگی به شدت بیماری، شرایط بیمار و میزان واکنش بدن به دارو دارد.

نحوه مصرف رمدسیویر

داروی رمدسیویر باید آرام آرام و در یک بازه زمانی ۲۰ دقیقه تا دو ساعت، توسط پزشک یا پرستار در مراکز درمانی تزریق شود.

برای کدام بیمار کرونایی باید رمدسیویر تجویز شود؟

در بیماری که اکسیژن نیاز ندارد نیاز به تجویز رمدسیویر نیست و در تجویز دارو فقط درصد درگیری ریه اهمیت ندارد، بلکه تب چند روزه مقاوم به درمان، حال عمومی بیمار، اکسیژن و آزمایشات خون برای تشخیص میزان التهاب در تجویز رمدسیویر اهمیت دارد و این درست نیست که گفته شده است تا ۴٠ درصد درگیری ریه به بیمارستان مراجعه نکنید.

قیمت رمدسیویر

قیمت داروی رمدسیویر در بیمارستان‌های دولتی حدود ۷۰۰ هزار تومان است که بخش قابل توجه این مبلغ را بیمه پرداخت می‌کند. اما در بازار آزاد به ویژه اکنون که بیماری در کشور اوج گرفته و کمبود شدید انواع داروهای مربوط به بیماری کرونا حتی سرم احساس می‌شود، رمدسیویر با قیمت‌های میلیونی (بازار سیاه هر شیشه از ۸ تا ۱۲ میلیون تومان) به فروش می‌رسد. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد حتی تزریق این دارو در برخی مراکز بسیار گران است. تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی تا ۷۰۰ هزار تومان برای تزریق هر دز رمدسیویر پول دریافت می‌کنند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر