یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

تمام دلایلی که باعث میشود همیشه گرسنه باشید

عکس, تمام دلایلی که باعث میشود همیشه گرسنه باشید

اگر حتی بعد از میل کردن غذا و تنقلات باز هم احساس گرسنگی دارید و ایناحساس گرسنگی همیشه همراه شما است در زیر دلایل آن را برای شما نوشته شده است :

۱- استرس بیش از حد به عنوان عاملی برای افزایش اشتها شناخته شده است. این اتفاق بیشتر به دلیل تأثیرات آن در افزایش سطح کورتیزول است. کورتیزول گرسنگی و اشتیاق به غذا را تقویت می‌کند. به همین دلیل، اگر دچار استرس مکرر شوید، ممکن است متوجه شوید که همیشه احساس گرسنگی می‌کنید.

۲-سرعت خوردن غذا ممکن است در گرسنگی شما نقش داشته باشد. مطالعات متعددی نشان داده است که در مقایسه با کندخواران، افراد تندخوار اشتها بیشتری دارند. تمایل به پرخوری در وعده‌های غذایی در آن‌ها بالاست. همچنین احتمال چاقی یا اضافه وزن در آن‌ها بیشتر است.

۳-گرسنگی مکرر یک نشانه معمول دیابت است. این اتفاق در نتیجه سطح بسیار بالای قند خون رخ می‌دهد. به طور معمول با علائم دیگری از جمله تشنگی بیش از حد، کاهش وزن و خستگی همراه است.

۴-پرکاری تیروئید، با افزایش گرسنگی نیز همراه است. دلیل این امر این است پرکاری تیروئید، باعث تولید بیش از حد هورمون‌های تیروئید می‌شود، که باعث تقویت اشتها می‌شود. کاهش قند خون، یا پایین بودن سطح قند خون، همچنین ممکن است سطح گرسنگی شما را افزایش دهد.

۵-گرسنگی بیش از حد اغلب علامت چند بیماری دیگر مانند افسردگی، اضطراب و سندرم قبل از قاعدگی است. اگر شک دارید که یکی از این شرایط را دارید یا خیر، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید. تا یک تشخیص صحیح انجام داده شود. درباره گزینه‌های درمان با او بحث کنید. پس احساس گرسنگی مداوم ممکن است علامت چند بیماری خاص پزشکی باشد.

۶-دارو‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند به عنوان یک عارضه جانبی، اشتهای شما را افزایش دهد. متداول‌ترین دارو‌های اشتها آور شامل دارو‌های ضد روان پریشی مانند کلوزاپین و اولانزاپین و همچنین دارو‌های ضد افسردگی، تثبیت کننده‌های خلقی، کورتیکواستروئید‌ها و دارو‌های ضد تشنج است. علاوه بر این، برخی از دارو‌های ضد دیابت، مانند انسولین، ترشح کننده‌های انسولین و تیازولیدیندیونز، می‌تواند گرسنگی و اشتهای شما را افزایش می‌دهد.
همچنین برخی شواهد حاکی از آن است که قرص‌های ضد بارداری خاصیت تحریک کننده اشتها را دارد.

۷-افرادی که مرتب ورزش می‌کنند، کالری زیادی می‌سوزانند. این امر بخصوص اگر در ورزش‌های با شدت زیاد شرکت کنید یا برای مدت طولانی تمریناتی مانند ماراتن را انجام دهید، بیشتر به این امر مبتلا می‌شوید. تحقیقات نشان داده است که کسانی که به طور منظم ورزش می‌کنند متابولیسم سریع تری دارند، این بدان معناست که در هنگام استراحت کالری بیشتری می‌سوزانند. در یک مطالعه، ۱۰ مردی که به یک تمرین شدید ۴۵ دقیقه‌ای مشغول بودند، میزان متابولیسم کلی خود را نسبت به روزی که ورزش نمی‌کردند، ۳۷ درصد افزایش دادند.

۸-اگر یک سبک زندگی برون گرایانه و پر جنب و جوش دارید، ممکن است در حالی که حواس شما پرت است، غذا بخورید. اگرچه ممکن است در وقت شما صرفه جویی شود. اما غذا خوردن با حواس پرتی می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. تمرکز نداشتن حین غذا خوردن با اشتهای بیشتر، افزایش کالری دریافتی و افزایش وزن همراه است. دلیل اصلی این امر این است که غذا خوردن با حواس پرتی، آگاهی شما را از میزان غذای مصرفی کاهش می‌دهد.
بررسی‌ها نشان داده است کسانی که با حواس پرتی مشغول غذا خوردن هستند، گرسنه‌تر از کسانی هستند که در زمان صرف غذا از حواس پرتی پرهیز می‌کنند.

۹-اگر رژیم غذایی شما فاقد فیبر باشد، ممکن است همواره احساس گرسنگی داشته باشید. مصرف مقدار زیادی غذای پر فیبر به کنترل گرسنگی کمک می‌کند. غذا‌های حاوی فیبر بالا میزان تخلیه معده شما را کاهش می‌دهند و هضم بیشتر از غذا‌های کم فیبر طول می‌کشد. علاوه بر این، مصرف زیاد فیبر در آزاد شدن هورمون‌های کاهش دهنده اشتها و تولید اسید‌های چرب کوتاه زنجیره تأثیر می‌گذارد، که اثبات شده است دارای اثرات تقویت کننده سیری هستند.
غذا‌های مختلف، مانند بلغور جو دوسر، دانه‌های کتان، سیب زمینی شیرین، پرتقال و جوانه بروکسل، منابع عالی فیبر محلول هستند. رژیم غذایی با فیبر بالا نه تنها به کاهش گرسنگی کمک می‌کند، بلکه با چندین فواید دیگر سلامتی مانند کاهش خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و چاقی نیز همراه است. برای اطمینان از دریافت فیبر کافی، رژیم غذایی غنی از غذا‌های کامل گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات، مغزها، دانه ها، حبوبات و غلات کامل را انتخاب کنید. پس اگر رژیم غذایی شما فاقد فیبر باشد، ممکن است احساس گرسنگی دائمی داشته باشید. این بدان دلیل است که فیبر در کاهش اشتها و سیری شما نقش دارد.

۱۰-اگر همیشه گرسنه هستید، ممکن است نوشیدن یک یا دو لیوان آب کمک کند تا بفهمید که آیا تشنه یا گرسنه هستید. برای اطمینان از آبرسانی مناسب بدن، باید آب بنوشید. خوردن مقدار زیادی غذای غنی از آب، از جمله میوه و سبزیجات، به تأمین آب بدنتان کمک می‌کند. پس اگر آب کافی ننوشید ممکن است همیشه احساس گرسنگی داشته باشید. علاوه بر این، ممکن است احساس تشنگی را با احساس گرسنگی اشتباه بگیرید.

۱۱-چربی، در سیری شما نقش اساسی دارد. این امر تا حدی به دلیل افزایش زمان عبور مواد از دستگاه گوارش در حضور چربی است. به این معنی که هضم شما بیشتر طول می‌کشد و غذا برای مدت طولانی در معده شما باقی می‌ماند. علاوه بر این، خوردن چربی ممکن است منجر به ترشح هورمون‌های مختلف تقویت کننده سیری شود. به همین علل، اگر رژیم غذایی شما کم چرب باشد، ممکن است احساس گرسنگی مکرر داشته باشید.
بسیاری از غذا‌های سالم و پرچرب وجود دارد که می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا میزان چربی دریافتی شما افزایش یابد. انواع خاصی از چربی ها، مانند تری گلیسیرید‌هایی با زنجیره متوسط ​​ (MCTs) و اسید‌های چرب امگا ۳، بیشترین توانایی را برای کاهش اشتها دارند. غنی‌ترین منبع غذایی MCT روغن نارگیل است. در حالی که اسید‌های چرب امگا ۳ در ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، ماهی تن و ماهی خال مخالی یافت می‌شود.
همچنین می‌توانید، امگا ۳ را از غذا‌های گیاهی مانند گردو و دانه‌های کتان دریافت کنید. منابع دیگر غذا‌های سالم و پرچرب شامل آووکادو، روغن زیتون، تخم مرغ و ماست پرچرب است. پس اگر چربی کافی نخورید، ممکن است اغلب احساس گرسنگی کنید. این بدان دلیل است که چربی در کاهش سرعت هضم غذا و افزایش تولید هورمون‌های تقویت کننده سیری نقش دارد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر