یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

خوراکی های مفید و واجب برای بعد از ترک سیگار

عکس, خوراکی های مفید و واجب برای بعد از ترک سیگار

سیب و موز دارای آنتی اکسیدان و مواد ضد التهابی هستند که فلاونوئید نام دارند. فلاونوئید‌ها با خواص ضد التهابی که دارند باعث می‌شود تا بهبود ریه و عمل تنفس راحت‌تر شود. تحقیقات نشان داده است که حفظ سلامت ریه در صورت مصرف این میوه‌ها بسیار موثر بوده است و اثر مطلوبی بر بازسازی ریه داشته‌اند.

دمنوش گزنه غنی از آنتی اکسیدان‌هایی است که علاوه بر اینکه بدن را در برابر سرطان حفظ می‌کند باعث می‌شود تا سطح انرژی تحلیل رفته در اثر مصرف سیگار، مجددا بازیابی شود.

اسفناج به کلیه کمک می‌کند تا سموم را دفع کنند. اسفناج ویتامین‌های زیادی دارد و دارای اسید فولیک نیز هست.

هویج هم می‌تواند در دفع سموم بدن موثر باشد. هویج دارای مقدار زیادی ویتامین، خصوصا ویتامین آ. است که می‌تواند آسیب‌های وارد شده به ریه را ترمیم کند. خوراکی‌های نارنجی رنگ اغلب دارای کارتنوئید بالایی هستند و از سرطان ریه جلوگیری می‌کنند. علاوه بر کارتنوئید، این گونه مواد خوراکی لیکوپن فراوانی هم دارند.

ویتامین ث. سرعت متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و موجب می‌شود که دفع مواد سمی مانند نیکوتین از بدن تسریع شود. مرکبات و برخی از مواد غذایی مانند گوجه فرنگی سرشار از این ویتامین هستند که توصیه می‌کنیم پس از ترک سیگار حتما این مواد غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

اگر وعده‌های غذایی کوچک بخورید احتمالا وسوسه سیگار کشیدن کمتر به سراغتان خواهد آمد. البته بهتر است از غذا‌های سالم و کم چرب استفاده کنید تا دچار مشکل افزایش وزن نشوید.

مصرف آب کافی باعث می‌شود تا بدن بتواند سموم مضری که از سیگار در بدن به جای مانده است، از جمله نیکوتین را زودتر از راه ادرار دفع کند. ضمن اینکه بهتر است آبی که می‌نوشید سرد باشد، نوشیدن آب سرد باعث ترشح هورمون دوپامین می‌شود و این هورمون نیز باعث ایجاد حس شادی شده و در نتیجه میل به سیگار کشیدن را کاهش می‌دهد.

مصرف الکل ماندن سیگار کشیدن یک عادت ناسالم است و بهتر است الکل را نیز ترک کنید تا میل به سیگار کشیدن شما را افزایش ندهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر