یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش درست کردن رول مرغ و گردوی خوشمزه

عکس, روش درست کردن رول مرغ و گردوی خوشمزه

برای درست کردن این غذای خوشمزه علاوه بر سینه مرغ و گردو به پنیر خامه ای ، پیاز ، آبلیمو ، ادویه ، پنیر چدار و خمیر فیلوی نیاز دارید.

مواد لازم

گردوی خرد شده نصف پیمانه

خمیر فیلوی(یوفکا) مستطیل یک‌دوم بسته……………………….سینه‌ی مرغ یک‌دوم عدد

پیاز کوچک ۱ عدد……………………..پنیر خامه‌ای ۱۰۰ گرم

نمک، فلفل و روغن به میزان لازم…………………….آبلیمو۱ قاشق سوپخوری

پنیر چدار ۳ قاشق سوپخوری…………………….پیازچه ۱ عدد

آموزش:

ابتدا سینه‌ی مرغ را نازک کرده و در ظرف مسطحی بگذارید. آن را به نمک، فلفل و آبلیمو آغشته کنید. پیاز حلقه شده را روی آن قرار داده و ظرف را روی اجاق بگذارید تا مرغ بپزد، سپس آن را با دستگاه غذاساز خرد کنید.

پنیرها، گردو و پیازچه خرد شده را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا همه‌ی مواد کاملاً با هم مخلوط شوند. خمیر فیلو را به صورت برش‌هایی به عرض تقریباً ۱۰ سانتی‌متر ببرید.

یک ورق از آن را با روغن توسط قلم‌مو چرب کنید، سپس ۲ ورق دیگر را به همین ترتیب چرب کرده و روی اولی قرار دهید. یک قاشق از مایه‌ی مرغ را روی آن قرار دهید.

سر و کناره‌های خمیر را به طرف داخل تا کرده و دو سر آن را چرب کنید تا به هم بچسبد. سپس در حالی که مرتب پشت خمیر را چرب می‌کنید، آن را رول نمائید.

همه‌ی مواد را به همین ترتیب آماده کنید. فر را از ۱۰ دقیقه قبل با دمای ۱۹۰ درجه‌ی سانتی‌گراد روشن کنید(پیش گرمایش)، سپس رول‌ها را در ظرفی که کاغذ روغنی انداخته‌اید، قرار داده و آن را به مدت ۱۸ تا ۲۰ دقیقه با دمای ۱۹۰ درجه‌ی سانتی‌گراد روی سه پایه کوتاه فلزی در دستگاه بگذارید تا روی آن‌ها طلائی شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر