یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

پودینگ چیست و آموزش پودینگ موزی

عکس, پودینگ چیست و آموزش پودینگ موزی

بهترین دسری که شما میتوانید برای مهمان یا اعضای خانواده خود درست کنید پودینگ ها هستند . پودینگ چیست ؟ پودینگ‌ها معمولا ترکیبی از شیر و شکر هستند، که توسط دیگر مواد طعم دهنده به طعم دلخواه می‌رسند. برای اینکه پودینگ به صورت ژله‌ای شود لازم است از موادی مانند؛ پودر ژلاتین، تخم مرغ و نشاسته ذرت استفاده شود. شاید این سوال پیش آید که نقش این مواد اولیه چیست؟ متصل کردن مواد داخل پودینگ به یکدیگر می‌باشد وظیفه این اقلام خوراکی است. پودینگ‌ها را می‌توان با طعم‌های مختلفی درست کرد که در این پست از یاس فان آموزش پودینگ موزی را برای شما قرار داده ایم.

مواد لازم برای تهیه پودینگ موزی
شیر ۳ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ ۴ عدد
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
کره ۱ قاشق سوپخوری
نشاسته ذرت ۱/۲ پیمانه
خامه ۱/۲ پیمانه
موز ۳ عدد
بیسکویت خُرد شده ۱۵۰ گرم
نمک ۱/۴ قاشق چایخوری

در مرحله اول یک شیرجوش مناسب را تهیه کرده و پودر نشاسته ذرت را به همراه نمک و شکر به آن اضافه می‌کنیم. در ادامه زرده‌های تخم مرغ را جدا کرده و به شیرجوش اضافه می‌کنیم و این مواد را به خوبی هم می‌زنیم. سپس شیر را کم کم به شیرجوش اضافه کرده و مجدد مواد را هم می‌زنیم. در ادامه شیرجوش را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار می‌دهیم و پس از گذشت چند دقیقه، وقتی که حباب‌هایی را بر روی سطح مواد مشاهده کردیم، حرارت اجاق گاز را کمتر کرده و مجدد مواد را هم می‌زنیم تا غلیظ‌تر شوند. پس از غلیظ شدن مواد، شیرجوش را از روی اجاق گاز برداشته و به آن کره و پودر وانیل شکری را اضافه می‌کنیم و عمل هم زدن مواد را تا ذوب شدن کامل کره ادامه می‌دهیم. مایه پودینگ را در یک کاسه ریخته و بر روی آن سلفون می‌کشیم تا سطح رویی پودینگ خراب نشود سپس آن را برای سفت شدن، به مدت دو ساعت در یخچال قرار می‌دهیم. اگر محدودیت زمان داریم، می‌توان از یک کاسه یخ استفاده کرد که برای این کار لازم است کاسه پودینگ را در آن قرار داده و پودینگ را هم بزنیم تا سریع‌تر خنک شود. در مرحله بعد پوست موز را گرفته و آن را به صورت حلقه‌ای برش می‌دهیم. خامه را در یک کاسه مناسب ریخته و شروع به هم زدن آن می‌کنیم تا خامه به حالت فرم گرفته تبدیل شود. در ادامه پودر قند را به خامه اضافه می‌کنیم و بار دیگر آن را هم می‌زنیم و سپس خامه فرم گرفته را بر روی پودینگ ریخته و آن را با یک کاردک مخلوط می‌کنیم. پس از آماده شدن پودینگ، مقداری از آن را در کاسه مورد نظر ریخته و یک لایه بیسکویت خرد شده و موز را بر روی آن می‌چینیم و مجدد بر روی آن پودینگ می‌ریزیم. این کار را تا زمانی انجام می‌دهیم تا یک لایه پودینگ و یک لایه بیسکویت خرد شده داشته باشیم. پس از اتمام مراحل ذکر شده، ظرف‌ها را به مدت نیم ساعت در داخل یخچال قرار می‌دهیم.
بله، با سپری کردن مراحل آموزش پودینگ موزی می‌توان از این دسر خوشمزه، به عنوان میان وعده و حتی پس از صرف وعده غذایی استفاده کرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر