یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

شکلات پشمکی را در منزل درست کنید

عکس, شکلات پشمکی را در منزل درست کنید

اگر می‌خواهید از پشمک‌ها بعدا استفاده کنید، آن‌ها را در ظرف در بسته قرار دهید و به مدت یک تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید‌.

مواد لازم شکلات پشمکی
پشمک به مقدار لازم
شکلات سکه‌ای ۱۰۰ گرم
پودر پسته به مقدار لازم
طرز تهیه شکلات پشمکی

ابتدا پشمک را کم‌کم داخل یک قالب به انتخاب خودتان بریزید و فشرده کنید، برای قالب می‌توانید از پیمانه قهوه خوری استفاده کنید، با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از پشمک ساده، زعفرانی یا شکلاتی برای مغز شکلات پشمکی استفاده کنید.بعد از این ‌که پشمک‌ها را داخل قالب حسابی فشرده کردید سپس با ضربه زدن پشت قالب پشمک را از داخل قالب خارج کنید و روی کاغذ روغنی یا یک توری بچینید، همه پشمک‌ها را به همین شکل آماده کنید، می‌توانید از طعم‌های مختلف استفاده کنید.

سپس مقداری شکلات سکه‌ای یا شکلات تخته‌ای را در یک ظرف بریزید و به روش بن‌ماری روی بخار کتری نگه دارید تا ذوب شود و بعد داخل قیف بریزید و با کمک آن پشمک‌ها را کاور کنید، اگر قیف در دسترس نبود می‌توانید از قاشق استفاده کنید.اگر برای زیر پشمک‌ها از توری استفاده کنید، کار شما خیلی راحت‌تر است و شکلات‌های اضافی از توری خارج می‌شود، بعد سطح شکلات را با قاشق یا چوب بستنی کمی صاف کنید و سپس به دلخواه خودتان با کمی پودر پسته یا پودر نارگیل تزئین کنید.

بعد پشمک‌ها را با توری یا ظرفی که آن‌ها را چیده‌اید داخل یخچال قرار دهید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا شکلات‌ها خودشان را بگیرند و سفت و منسجم شوند، بعد پشمک‌ها را از یخچال بیرون بیاورید و به آرامی روی کاغذ روغنی برگردانید.

سپس با قاشق طرف دیگر پشمک‌ها را هم با شکلات ذوب شده کاور کنید و دوباره به مدت ۱۰ دقیقه دیگر در یخچال قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد و سفت شود، بعد از یخچال بیرون بیاورید و با یک چاقوی تیز شکلات‌های اضافی را جدا کنید.وقتی ظاهر همه پشمک‌ها را مرتب کردید و شکلات‌های روی پشمک را با چاقو صاف و تمیز کردید آنها را در یخچال بگذارید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر