یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

فوت و فن های آبگوشت دیزی خانگی بدون زودپز

عکس, فوت و فن های آبگوشت دیزی خانگی بدون زودپز

فوت و فن های دیزی :

۱-در صورتی که غذای شما رنگ دلخواهتان را نداشت می توانید از یک قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی سرخ شده در کمی روغن، داخل غذا استفاده کنید. اگر هنگام سرخ کردن رب یک قاشق چای خوری زعفران دم کرده هم به آن بیفزایید، نتیجه بهتری می گیرید.

۲-هر چه زمان پخت این غذا طولانی تر باشد، جا افتاده تر و خوش مزه و خوش رنگ تر می شود.
معمولا این غذا را با آب زیاد درست می کنند و بهتر است اول کار به اندازه کافی در ظرف آب بریزید تا مزه غذا در اثر اضافه کردن چند مرحله آب در طول پخت، تحت تاثیر قرار نگیرد.

۳-آبگوشت بهتر است همراه با سبزی و پیازمصرف شود؛ سبزی و پیاز حاوی پتاسیم است که برای مبتلایان به فشار وچربی خون مفید است؛ افراد دچار این عوارض نباید موقع مصرف آبگوشت به آن نمک اضافه کنند.

۴-انتخاب گوشت مناسب آبگوشت سخت ترین مرحله از پخت یک آبگوشت ایرانی اصیل است. زیرا بهترین گزینه برای پخت یک آبگوشت خوشمزه گوشت گوسفندی به همراه دنبه است.

مواد لازم برای ۴ نفر

مخلوط نخود لوبیای سفید: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی

گوشت گوسفند چرب با استخوان: نیم کیلو

گوجه فرنگی: ۳ عدد

سیب زمینی تقریبا کوچک: ۵ عدد

پیاز: ۲ عدد

سیر: ۳ حبه

فلفل سبز: ۳ عدد

نمک، فلفل و آبلیمو: به مقدار لازم

طرز تهیه

قبل از آشنایی با طرز تهیه آبگوشت دیزی خانگی، برای اینکه نفخ حبوبات گرفته شود، به مدت ۲۴ ساعت نخود و لوبیای سفید را در آب بخیسانید. سپس برای تهیه آبگوشت دیزی، پوست گوجه فرنگی‌ها را جدا کنید. آن را به همراه گوشت، حبوبات، ۱ عدد پیاز کامل و ۳ عدد سیر داخل یک قابلمه بزرگ بریزید. تقریبا ۶ برابر حجم مواد به آن آب اضافه کنید و روی شعله گاز قرار دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر