یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

قره قات برای سرماخوردگی مفید یا مضر

عکس, قره قات برای سرماخوردگی مفید یا مضر

یکی از داروهای گیاهی که برای سرماخوردگی توسط پزشکان طب سنتی تجویز می شود قره قات است. . ویتامین C موجود در قره قاط سیستم دفاعی بدن را تقویت کرده و از بروز سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می کند . اما در نظر داشته باشید که اگر میخواهید  از قره قات برای درمان استفاده کنید به هشدارهای زیر توجه کنید:

هشدارها :

قره قاط حاوی مقادیر قابل توجهی اسید سالیسیلیک است . سالیسیلیک اسید شبیه آسپرین است . در صورت حساسیت به آسپرین ، از نوشیدن مقدار زیادی آب کرن بری خودداری کنید.

قره قاط خشک شده را به مقدار زیاد مصرف نکنید ، زیرا ممکن است سطح اسید معده به طرز نگران کننده ای بالا ببرد و مشکلاتی برای شما به همراه داشته باشد .

از قره قات در دوران بارداری و شیر دهی هیچگاه استفاده نکنید . آزمایش موجود حاکی از آن است که این ماده میتواند سلامت مادر و کودک را به خطر بیندازد .

اگر فردی هستید که حساسیت دارید از خوردن این میوه خودداری کنید . زیرا میتواند سلامت بدن را به خطر بیندازد و حساسیت شدیدی را برای شما به وجود آورد .

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد برخی از قرص های عصاره قره قاط می توانند سطح اگزالات را در ادرار افزایش دهند . از آنجا که اگزالات در سنگ کلیه یافت می شود . پزشکان نگران هستند که قره قاط ممکن است خطر سنگ کلیه را افزایش دهد . اگر سابقه سنگ کلیه دارید ، از مصرف محصولات عصاره قره قاط یا نوشیدن مقدار زیادی آب زغال اخته خودداری کنید .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر