یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

مزایا و عوارض شامپو خشک و روش مصرف آن

عکس, مزایا و عوارض شامپو خشک و روش مصرف آن

در صورتی که شرایط رفتن به حمام را ندارید میتوانید موهای خود را با شامپوهای خشک تمیز و براق کنید.شامپوی خشک از الکل و همچنین مواد فعال مبتنی بر نشاسته برای جذب روغن و عرق موهای شما استفاده می‌کند. از بین بردن روغن از موها باعث می‌شود که موهای‌ شما تمیزتر به نظر برسد. اکثر شامپوهای خشک دارای رایحه‌ ای هستند که باعث می‌شود موهای شما بین دو شستشو بوی خوشایندی داشته باشد. به جای خرید خیلی از اقلامی که ممکن است تاثیر کمی هم داشته باشند، با خرید یک شامپو خشک می‌توانید مشکل چرب شدن موهای خود را برطرف کنید و  ظاهر بهتری به آن ببخشید. شادابی و طراوت موها در طول روز، ثمره‌ای است که به این ترتیب نصیب شما می‌شود.

بر خلاف شامپوها و نرم کننده‌های مرطوب، شامپو خشک را می‌توان در حالی که موها کاملا خشک هستند، به کار برد. از همین جهت هم نام این محصول «شامپو خشک» تعیین شده است. شامپوی خشک نیازی به شستشوی موهای شما ندارد و معمولا هم روی بخش جلوی سر و سایر نواحی که چربی بیشتری دارد، استفاده می شود. یکی از کاربردهای مهم شامپو خشک، استفاده بعد از یک تمرین سنگین منجر به تعرق یا موهای بسیار بلند است. همچنین برای بعضی افراد که از روش روغن تراپی مو استفاده می کنند و ممکن است کف سرشان بیش از حد چرب شود نیز خوب است. این شامپو از جمع شدن چربی روی مو جلوگیری کرده و کمک می‌کند که موی با طراوتی داشته باشید.

بسته به بافت موی هر فرد، شامپو خشک احتمالا موهای شما را کمتر چرب می‌کند. اما نکته‌ ای که باید در نظر داشته باشید این است که نباید فریب عبارت «شامپو» را بخورید. شامپوی خشک برای تمیز کردن موهای شما نیست و نمی‌تواند جایگزینی برای شامپوهای معمولی برای استحمام باشد. شامپوهای خشک صرفا کثیفی و چربی روی پوست سر شما را پنهان می‌کنند و جایگزینی برای شستن موهای شما نیستند. در واقع، استفاده بیش از حد از شامپو خشک می‌تواند به خارش بیشتر و خشکی پوست سر شما منجر شود. به‌همین دلیل، در جایگاه مناسب از شامپو خشک استفاده کنید و همچنان مصرف دیگر مواد شستشوی بهداشتی را هم فراموش نکنید.

شامپوی خشک برای موهایی که به‌طور طبیعی چربی زیادی در خود نگه می‌دارند، موثرتر است. اگر فردی هستید که موهایتان حتی بعد از یک جلسه تمرینی ورزشی یا کاری، چرب می‌شود، استفاده از شامپوی خشک می‌تواند برای شما مفید باشد. موهایی که به سرعت چرب می‌شوند، هنوز هم باید مرتبا شسته شوند. با شستشوی مرتب مو، پوست سر شما هم تمیزتر شده و از مسدود شدن منافذ آن جلوگیری به عمل می‌آید. شامپو خشک همواره در جایگاه یک مکمل در کنار شستشوی مرتب موها کاربرد دارد و اصلا نباید به‌عنوان یک جایگزین کامل از آن استفاده کنید.

شامپو خشک می‌تواند برای شاداب کردن موهای فرفری هم کاربرد داشته باشد، اما گاهی اوقات هم نیاز به تغییر روند استفاده وجود دارد. موهای فرفری پس از خشک شدن و استفاده از شامپوی خشک نباید برس زده یا شانه روی آن‌ها کشیده شود. در غیر این‌صورت، فرهای موی شما ممکن است که به‌جای شادابی، خشک و وز به نظر برسد و این اصلا گزینه دلخواه این افراد نیست. پس حتما بعد از استفاده از شامپوی خشک برای موهای فر، رها کردن آن‌ها به همان حالت را فراموش نکنید. ضمن اینکه از درمان وزی مو نیز غافل نشوید.

اگر موهای شما به‌طور طبیعی در برخی از قسمت‌ها خشک‌تر و بافت دارتر است، نیاز به خرید شامپوی خشکی دارید که مخصوص نوع موی شما ساخته شده باشد. به‌خاطر داشته باشید که اگر موهای شما قهوه‌ای تیره یا مشکی است، زمانی که شامپوی خشک را روی پوست سر خود اسپری می‌کنید، این احتمال وجود دارد که آن ناحیه پوسته پوسته به نظر برسد. خرید شامپوی خشک مخصوص موهای تیره و طبیعی، می‌تواند این مشکل را برطرف کند. در خرید شامپو خشک حتما نوع موهای خود را با مسئول در میان گذاشته و گزینه‌ای را خریداری کنید که دقیقا مخصوصا موهای شما تهیه شده باشد.

روش استفاده :
مرحله ۱
اسپری شامپو خشک را تا حدود ۱۵.۵ سانتی‌متر از سر خود دور نگه دارید.

مرحله ۲
مقدار کمی از شامپو را مستقیما به ریشه موی خود اسپری کنید. از ریشه مو در پشت گردن، درست بالای گوش و پشت سر خود هم غافل نشوید.

مرحله ۳
شامپو خشک را با انگشتان خود به سمت موهای‌تان ماساژ دهید.

مرحله ۴
در صورت دلخواه، می‌توانید از هوای خنک سشوار هم استفاده کرده و به موهای‌تان حجم بیشتری بدهید و در حین خشک شدن شامپو روی پوست سر، به موهای‌تان حالت طبیعی دهید

عوارض شامپو خشک:
استفاده از شامپو خشک چندان ایراد ندارد، به شرطی که اعتدال را در استفاده از آن رعایت کرده باشید. اگر یک یا دو بار در هفته از شامپوی خشک استفاده می‌کنید تا موهایتان بعد از تمرین قابل حالت گیری بوده و همچنین تازگی و طراوت آن حفظ شود، احتمالا هیچ اثر منفی از استفاده از این محصول را تجربه نخواهید کرد. این گفته توسط چندین کارشناس تایید شده و به راحتی در همین حد به‌صورت هفتگی می‌توانید از محصول استفاده کنید. با این حال، محدودیت‌هایی هم در عملکرد شامپو خشک وجود دارد و فقط با فواید آن همراه نیستیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر