یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

مزه جادویی ماهی سرخ شده و کته با این آموزش

عکس, مزه جادویی ماهی سرخ شده و کته با این آموزش

در طرز پخت ماهی جهت سرخ کردن ماهی ابتدا ماهی را بعد از تمیز کردن برش میدهیم و میشوییم.مقداری نمک و فلفل و زرچوبه را با گلپر مخلوط کنید.ماهی را آغشته به مواد بالا کرده و کنار میگذاریم.

برای درست کردن ماهی ماهیتابه را روی حرارت قرار داده و روغن بریزید. طرز تهیه ماهی سرخ شده با برنج تازه از الان شروع می شود.بعد از اینکه روغن داغ شد ماهی های مواد زده را به آرامی درون روغن داغ میگذاریم.بعد از اینکه یک طرف ماهی سرخ شد. برمیگردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود.

در این مرحله میتوانید بعد اینکه همه ی برش ها سرخ شد روغن ماهیتابه را کم کنید و مقداری آبلیمو یا آب نارنج را روی ماهی ها میریزیم.توجه داشته باشید که در طرز سرخ کردن ماهی حرارت خیلی کم باشد زیرا حرارت زیاد باعث سوختگی آبلیمو یا آب نارنج میشود . بعد از ۵ دقیقه حرارت را خاموش کنید.البته میتوانید آبلیمو یا آب نارنج را هنگام سرو روی ماهی سرخ کرده بریزید.

در طرز پخت ماهی سرخ کرده ابتدا باید ماهی را سرخ کنید و آن را تمیز بشویید. سپس آن را در یک ظرف درب دار بگذارید و روی آن پیاز رنده کنید و مقداری آبلمیو به آن اضافه نمایید. ادویه برای ماهی سرخ شده شامل زنجبیل، ادویه کاری و پودر رزماری را به میزان کم اضافه کنید و سپس مواد زیر را به آن اضافه کنید:

پودر سیر
پودر تخم گشنیز
فلفل سیاه
نمک
زردچوبه
برای طرز تهیه ماهی زعفرانی سرخ شده می توانید سه قاشق چایخوری زعفران دم کرده را روی گوشت ماهی بریزید و درب ظرف تان را ببندید. این نوع از طرز تهیه ماهی سرخ شده با برنج به عنوان ماهی سرخ شده مجلسی شناخته می شود. بعد از گذشت سه ساعت مواد کاملا خورد ماهی می رود و ماهی تغییر رنگ می دهد. سپس ظرف را از یخچال بیرون آورده و در مخلوط نمک، زردچوبه و فلفل بغلتانید و می توانید آن را سرخ کنید. لازم به ذکر است که برای طرز تهیه ماهی ساده در ماهیتابه می توانید از ماهیتابه های تفلون استفاده کنید.

در صورت تمایل برای سرخ کردن ماهی را بعد از آغشته کردن به گلپر و نمک و فلفل و زردچوبه در مقداری آبلیمو یا آب نارنج چند ساعت یا حتی شب تا صبح بخوابانید. سعی کنید ماهی را در روغن فراوان سرخ کنید تا طلایی شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر