یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

معرفی لنز ها و نکته های بهداشتی برای مصرف کننده

عکس, معرفی لنز ها و نکته های بهداشتی برای مصرف کننده
اگر قصد دارید برای اولین بار لنز خریده و آن را در چشم خود قرار دهید بی گدار به آب نزنید . تنوع در دنیای لنز بسیار زیاد است. لنز ها به دو دسته تقسیم می شوند یکی تزئینی و برای زیبایی و دیگری طبی که به جای عینک در چشم قرار داده می شوند ( لنزهای طبی گران تر هستند )
لنز رنگی به سه نوع تقسیم می‏شود که عبارتند از:
۱. لنزهای رنگی پدیداری( visibility tint) این نوع لنز به رنگ‎های ‏سبز و آبی روشن است. به علت این که رنگ لنز کمرنگ است، تأثیر زیادی روی تغییر رنگ چشم ندارد. تأثیر لنز پدیداری بر روی چشم، افزایش قدرت دید است.
۲. لنزهای رنگی شفاف( Enhancement tint)از لنزهای رنگی شفاف برای اصلاح دید و تغییر رنگ چشم استفاده می‏شود. این نوع لنز رنگی نسبت به لنز پدیداری، پررنگ‏تر است و به‏ همین دلیل سبب تغییر رنگ چشم و زیبایی می‏شود. اما تأثیر آن‎‏ها ‏برای تغییر رنگ چشم، بر روی چشم‎های ‏رنگ روشن معلوم می‏شود. درصورتی که رنگ چشم‎های ‏شما تیره است، لنزهای رنگی شفاف، در تغییر رنگ چشم‏ شما اثری ندارد.
۳. لنزهای رنگی مات( Opaque tint)نوع سوم لنزهای رنگی به صورت مات است. از این نوع لنزها می‏توان برای اصلاح دید استفاده کرد. در عین حال رنگ چشم را بطور کامل تغییر می‏دهد. حتی درصورتی که رنگ چشم‎های ‏شما تیره باشد، لنز رنگی مات می‏تواند رنگ چشم‎هایتان را کامل تغییر دهد. لنزهای رنگی مات در رنگ‎های ‏مختلفی از جمله آبی، بنفش، قهوه‏ ای، توسی، فندقی، سبز و ارغوانی در بازار موجود است.
نکات زیر می‏توانید در این زمینه به شما کمک کند:
۱- پیش از استحمام لنز رنگی را از چشم خارج کنید. برای این که در حین حمام آب و موادشوینده وارد چشم می‏شود که سبب می‏شود تا لنز به قرنیه بچسبد. در نتیجه جداکردن آن سخت می‏شود و مشکلات زیادی را به‏ دنبال دارد. حتی پیش از استخر و شستشوی صورت باید لنز رنگی را از صورت خارج کنید.
۲- از استفاده‎ی طولانی مدت از لنز رنگی( به‏ خصوص نوع تزئینی) خودداری کنید. پیش از خواب، لنز را از چشم خارج کنید. در زمان شب قرنیه چشم به استراحت و اکسیژن نیاز دارد. در حالیکه وجود لنز مانع از اکسیژن‎رسانی به قرنیه می‏شود. استفاده‎ی طولانی مدت مدت از لنز سبب ایجاد انواع عفونت در چشم و التهاب قرنیه می‏شود.
۳- لنز رنگی را باید در ظرف مخصوص مراقبت کنید. درب ظرف باید کامل بسته شود تا از نفوذ میکروب به داخل لنز جلوگیری شود.
۴- لنز را در مایع مخصوص بشویید تا از ورود میکروب به داخل چشم جلوگیری شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر