یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

پایین آوردن استروژن و آموزش چرخه دانه ای

عکس, پایین آوردن استروژن و آموزش چرخه دانه ای

چگونه به طور طبیعی سطح استروژن را پایین بیاوریم؟

استرس خود را مدیریت کنید: یوگا و یا تمرین مدیتیشن را در پیش بگیرید و اطمینان حاصل کنید که هر شب خواب کافی دارید تا از تبدیل پروژسترون به کورتیزول جلوگیری کنید.

چرخه دانه ای: چرخه دانه ای روشی است که در آن زنان مصرف چهار دانه مختلف را در چرخه قاعدگی خود می گنجانند. حامیان این روش ادعا می کنند که این چرخه به طور طبیعی به تعادل پروژسترون و استروژن دو هورمون اصلی تولید مثل زن کمک می کند. در یک چرخه سالم، استروژن در طول نیمه اول و پروژسترون در طول نیمه دوم، بالاترین میزان خود را دارند. وقتی این چرخش پیچیده هورمونی نامتعادل شود ، ممکن است زنان بی نظمی قاعدگی را تجربه کنند. این به این دلیل است که استروژن و پروژسترون وظایف بسیار متفاوتی در بدن دارند و سطوح مشخصی از این دو برای عملکرد بهینه باید حفظ شوند.

رژیم غذایی تان را پاکسازی کنید: مصرف گوشت قرمز و لبنیات را به حداقل برسانید. سعی کنید از گوشت گوسفند و یا گاو تغذیه شده با علف و ارگانیک را انتخاب کنید تا تاثیر هورمون‌ها و آفت‌کش‌ها را تا حدودی کاهش دهد.

از یک فیلتر تصفیه کننده آب استفاده کنید: با تصفیه آب می توانید از حجم زنواستروژن ها بکاهید.

کیفیت محصولات مراقبت شخصی خود را بررسی کنید: لیست مواد تشکیل دهنده شامپو ، خمیردندان ، لوازم آرایشی و سایر محصولات زیبایی خود مخصوصا عطر را بررسی کنید. و تا جایی که امکان دارد از محصولاتی ایمن استفاده کنید.

از استفاده از پلاستیک خودداری کنید: پلاستیک چه بدون BPA باشد ، چه نباشد ، حاوی زنواستروژن هایی است که می تواند روی هورمون ها تأثیر منفی بگذارد. در عوض از ظروف نگهدارنده مواد غذایی شیشه ای استفاده کنید.

چرخه دانه ای به چه شکل عمل می کند؟
روزهای ۱۴-۱ :

روزانه ۱-۲ قاشق غذاخوری دانه کتان خام ، ارگانیک و تازه
روزانه ۱-۲ قاشق غذاخوری تخم کدو تنبل خام ، ارگانیک و تازه
هر دو دانه کتان و کدو تنبل حاوی غلظت بالایی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. این مواد مغذی ضروری جریان خون رحم را افزایش داده و باعث غشای سلول های سالم می شوند. علاوه بر این ، دانه های کتان دارای پلی فنول هایی به نام lignans هستند که به استروژن اضافی که توسط پروژسترون در فاز فولیکولی قرار نمی گیرد، متصل می شوند. از طرف دیگر دانه کدو تنبل سرشار از روی است. این ماده معدنی کمکی هنگامی که در مرحله دوم چرخه تان قرار دارید ، از تولید پروژسترون سالم پشتیبانی می کند.

روزهای ۲۸-۱۵ :
روزانه ۱-۲ قاشق غذاخوری دانه کنجد خام ، ارگانیک و تازه
روزانه ۱-۲ قاشق غذاخوری دانه آفتابگردان (یا کره تخمه آفتابگردان) خام ، ارگانیک و تازه
دانه های آفتابگردان حاوی سلنیوم ، ماده معدنی کمکی است که به دفع مسمومیت ناشی از هورمون‌های اضافی کبد کمک می ‌کند. دانه کنجد سرشار از لیگنان است. لیگنان نیز هورمونی است که به تعادل سطح استروژن در بدن زنان کمک می ‌کند.

اطمینان از سم زدایی کبدی: سم زدایی کبد به این صورت است که بدن ما از شر استروژن اضافی خلاص می شود و از تبدیل آن به متابولیت های مضر جلوگیری می کند. غذاهایی مانند روغن زیتون ، گردو، سیر ، چغندر ، مرکبات ، زردچوبه و چای سبز می توانند سم زدایی کبد را بهبود بخشند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر