یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

پیراشکی پیتزایی خوشمزه بدون نیاز به فر

عکس, پیراشکی پیتزایی خوشمزه بدون نیاز به فر

برای درست کردن این غذای خوشمزه و محبوب نخست مواد لازم را تهیه کنید :

آرد سفیدیک لیوان و نصفی تخم مرغیک عدد نمک دریاییبه میزان لازم آویشنبه میزان لازم شیرنصف لیوان کالباس۲۰۰ گرم قارچچهار عدد پنیر پیتزا۵۰ گرم

نخست کالباس ها را به صورت نگینی و ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. بعد قارچ ها را خوب می شوییم و بعد از خشک شدن ، آن ها را هم ریز و نگینی خرد کرده و داخل کالباس ها می ریزیم و با هم مخلوط می کنیم. پنجاه گرم ، پنیر پیتزای رنده شده را هم با کالباس ها و قارچ ها مخلوط می کنیم. یک عدد تخم مرغ را داخل ظرفی جداگانه می شکنیم و کمی هم می زنیم تا از لختگی در بیاید.

نصف لیوان شیر را که به دمای محیط رسیده ، به تخم مرغ اضافه می کنیم و کمی نمک و فلفل و آویشن نیز به این مخلوط اضافه می کنیم و هم می زنیم. بعد کم کم یک لیوان و نیم آرد سفید را از الک که رد کردیم ، به مخلوط شیر و تخم مرغ اضافه می کنیم و کم کم کالباس و قارچ و پنیر پیتزا را اضافه می کنیم و کمی کره نیز در صورت دلخواه اضافه کرده و آن قدر مخلوط می کنیم تا خمیر به دست آمده به دست نچسبد.

بعد از درست شدن خمیر ، روی صفحه کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را کاملا باز کرده و با کاتر یا چاقو به برش هایی که دوست داریم و در واقع به اندازه های دلخواه برش می زنیم. بعد پیراشکی های برش خورده که آماده شدند ، داخل قابلمه یا تابه ای را روغن می ریزیم و اجازه می دهیم تا کامل داغ شود و بعد داخل روغن با حرارت ملایم سرخ می کنیم ، حتما حرارت ملایم باشد وگرنه خمیر پیراشکی درست پخته نمی شود ، یعنی حرارت بالا نباشد و گرنه خمیر خام می ماند.

بعد از این که همه پیراشکی ها را سرخ کردیم ، روی دستمال آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن پیراشکی ها گرفته شوند و بعد داخل ظرف مورد نظر سرو کرده و با سس دلخواه نوش جان می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر