یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

چای سبز بیشتر لاغر می کند یا چای سفید

عکس, چای سبز بیشتر لاغر می کند یا چای سفید

به نظر می رسد که چای سفید می تواند به اندازه چای سبز منجر به کاهش وزن شود ضمن آن که این چای خواص زیادی دارد.

چای سفید و سبز هر دو دارای سطوح مشابهی از کافئین و کاتچین هستند که دانشمندان فکر می کنند ممکن است با هم برای ایجاد اثر چربی سوزی کار کنند. همچنین هر دوی آنها دارای یک کاتچین ویژه به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) هستند که ترکیبی در چای سبز است که با افزایش چربی سوزی مرتبط است.

یک بررسی در سال ۲۰۱۰ از چندین مطالعه نشان داد که چای سفید می تواند به افزایش متابولیسم شما و کمک به اکسیداسیون چربی کمک کند. محققان حتی تا آنجا پیش می روند که می گویند نوشیدن روزانه چای سفید می تواند منجر به افزایش ۴ تا ۵ درصدی متابولیسم یا معادل سوزاندن ۷۰ تا ۱۰۰ کالری اضافی در روز شود.

یک مطالعه در آزمایشگاه در سال ۲۰۰۹ همچنین نشان داد که EGCG موجود در عصاره چای سفید به تحریک تجزیه چربی و جلوگیری از تشکیل سلول‌ های چربی جدید کمک می‌ کند.

شاید از آنجایی که چای سفید به اندازه سبز محبوب نیست، تاکنون تحقیقات کمتری در مورد آن انجام شده است اما یافته‌ ها تاکنون بسیار امیدوارکننده هستند.

چای سبز به دلیل خواص تقویت کننده پوست در هزاران محصول مراقبت از پوست، از ماسک های صورت گرفته تا پاک کننده ها، یافت می شود. خواص چای سفید همان خواص تقویت کننده پوست درست مانند چای سبز است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر