یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چطوری خرمای مغزدار خانگی را حرفه ای درست کنیم

برای درست کردن خرمای مغز دار بسیار خوشمزه برای مراسم از این آموزش در یاس فان استفاده کنید.برای تهیه خرمای مغزدار خانگی باید از خرماهای تازه، درشت و نرم استفاده کنید؛ هرچه قدر اندازه خرما ها بزرگتر باشد برای تهیه این رسپی بهتر است. بهترین نوع خرما برای این دستور خرمای دیری (Dayri) است که شیرین و درشت بوده، هسته آن به راحتی جدا می شود و گوشتی نرم دارد.

مواد لازم:
خرما۲۰ عدد پنیر ریکوتا۲ قاشق غذاخوری پودر نارگیل۱ قاشق غذاخوری پنیر بز۲ قاشق غذاخوری عسل۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی۳ قاشق غذاخوری پودر دارچیننصف قاشق چایخوری

۲۰ عدد خرمای درشت را با کمک چاقو از پهنا برش بزنید، برشی که می زنید فقط در یک سمت خرما باشد و بگذارید سمت دیگر خرما بسته بماند، هسته خرما ها را خارج کنید.

در این مرحله باید مواد داخل خرماها را آماده کنید؛ ما می خواهیم خرمای مغزدار را در سه نوع مختلف درست کنیم: ۱. بادامی ۲. پسته ایی ۳. کاکائویی

برای خرمای مغزدار بادامی داخل یک کاسه ۲ قاشق غذاخوری پنیر ریکوتا می ریزیم و ۱ قاشق غذاخوری پودر نارگیل را به آن اضافه کرده و آن ها را باهم مخلوط می کنیم.

برای خرمای مغزدار پسته ایی داخل یک کاسه ۲ قاشق غذاخوری پنیر بز را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط می کنیم.

برای خرمای مغزدار کاکائویی داخل یک کاسه ۳ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی ریخته و آن را با نصف قاشق چایخوری پودر دارچین مخلوط می کنیم.

عکس, چطوری خرمای مغزدار خانگی را حرفه ای درست کنیم

حالا خرماهای برش زده شده را با مواد فوق پر می کنیم؛ به این صورت که برای آماده کردن خرمای مغزدار بادامی از مواد همان نوع داخل خرما ها قرار داده و در آخر برای تاپینگ یک عدد بادام روی مواد فرو می کنیم.برای تهیه خرمای مغزدار پسته ایی از مواد همان نوع داخل خرما ها را پر کرده و در آخر برای تاپینگ روی آن ها پسته خرد شده می ریزیم.برای تهیه خرمای مغزدار کاکائویی از مواد همان نوع داخل خرما ها را پر کرده و در آخر به عنوان تاپینگ روی آن شکلات خرد شده می ریزیم.

پس از آماده کردن خرماهای مغزدار آن ها را داخل یک ظرف مناسب چیده و به عنوان عصرانه با چای سرو کنید. اگر قصد ذخیره کردن آن را دارید؛ خرماها را داخل یک ظرف در بسته چیده و در یخچال قرار دهید که تا ۵ روز ماندگاری دارد و طی این مدت باید آن ها را به مصرف برسانید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر