یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

کدام ویتامین ها لاغر کننده ی شکم پهلو هستند

عکس, کدام ویتامین ها لاغر کننده ی شکم پهلو هستند

با ویتامین ها و ریز مغذی ها می توانید لاغر شوید. آیا ویتامین های کاهش وزن و چربی سوز را می شناسید. طبعا همه ی ما میدانیم ویتامین ث چربی سوز است اما سایر ویتامین ها چه ؟

کلسیم 

کمبود کلسیم معمولا باعث میل به مصرف شکل و نمک میشود. به غیر از لبنیات، میتوانید کلسیم را از راه مصرف کلم، ماهی آزاد، ماهی ساردین، دانه چیا و کنجد به دست بیاورید.

ویتامین ب

این ویتامین نقش مهمی در مدیریت استرس و افسردگی ایفا میکند. به طور خلاصه مصرف این ویتامین منجر به بهبود خلق و خوی و افزایش احساس خوب خواهد شد.
هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامین ب دریافت نمیکنید، به احتمال زیاد استرس و در نتیجه آن و میل به مصرف تنقلات و پرخوری در شما تقویت میشود.
لازم است بدانید ویتامین ب در زرده تخم مرغ، سیب زمینی، آووکادو، گوشت، سبزیجات تیره رنگ و ماهی قزل آلا به وفور وجود دارد.

 امگا۳ 

کمبود این اسید چرب ضروری باعث هوس پنیر می‌شود. نوع EPA و DHA امگا ۳ که بهترین نوع محسوب می‌شوند، برای مقابله با هوس پنیر مناسب هستند. امگا۳ در ماهی‌های روغنی مانند سالمون، ساردین و کنسرو تن ماهی وجود دارد. تخم مرغ، گردو، و دانه‌های کتان نیز حاوی مقادیر زیادی امگا۳ هستند.

روی

سطح این ماده معدنی در افراد مسن و افرادی که دچار استرس هستند، پایین است. کمبود روی نقش مهمی در هوس خوردن ندارد؛ اما روی حس چشایی تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود شکر و نمک بیشتری در غذا‌های خود استفاده کنید. برای تامین این ماده معدنی مواد غذایی همچون جگر، گوشت مرغ، تخم مرغ، لوبیا سبز و مغز میوه بخورید.

منیزیم

کمبود منیزیم، منجر به تقویت میل به خوردن شکلات میشود. توجه داشته باشید که مصرف قند و افزایش استرس میتواند سطح منیزیم بدن را کاهش دهد. سیبزمینی، دانهها، لبنیات، کلم بروکلی و … منابع بزرگ منیزیم هستند.

ویتامین C

یکی از ویتامین های لاغر کننده معروف که روزانه نیز از آن باید مصرف کرد، ویتامین C است. این ویتامین به تقویت سیستم دفاعی بدن منجر می‌شود و در اکسیداسیون چربی موثر عمل می‌کند. افزایش چربی در بدن بر اثر نبود آن ایجاد خواهد شد.

ویتامین D

از دیگر ویتامین های لاغر کننده که به صورت غیر مستقیم تاثیر خود را بر لاغری نشان می‌دهد، ویتامین D است. این ویتامین اغلب از طریق نور خورشید جذب بدن می‌شود اما مصرف برخی منابع غذایی نیز می‌تواند تامین کننده این ویتامین باشند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر