یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش آش مراکشی انتخابی خوشمزه برای افطار

عکس, آموزش آش مراکشی انتخابی خوشمزه برای افطار

برای درست کردن این اش برای ۴ نفر به برنج ¼ پیمانه،پیاز ۱ عدد،نخود ۱٫۵ پیمانه،عدس ۱ پیمانه،گوشت گوسفندی ۲۰۰ گرم،
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق سوپخوری،گوجه فرنگی ۳ عدد،عصاره گوشت ۲ لیتر،رشته ورمیشل ۲ پیمانه،چوب دارچین ۱ تکه
گشنیز ۱ دسته کوچک،پودر زنجبیل ½ قاشق چایخوری،نمک و فلفل سیاه زردچوبه و روغن به مقدار کافی نیاز دارید.

نخست نخود را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم چند ساعت خیس بخورد تا نفخش برطرف شود. در ادامه نخود را آبکشی کرده و به همراه چند لیوان آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.حالا قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم نخود به طور کامل بپزد. در همین حین برنج و عدس را درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم کمی خیس بخورند، سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه مقداری روغن به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه گوشت را به صورت ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.حالا رب گوجه فرنگی را به همراه زنجبیل، چوب دارچین و مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود. در ادامه به اندازه ای آب اضافه می کنیم که روی مواد را بپوشاند.

پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت، آنرا از قابلمه خارج کرده و به صورت ریش ریش خرد می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را درون قابلمه رنده می کنیم، سپس برنج و عدس را آبکشی کرده و به همراه گوشت به قابلمه اضافه می کنیم. پس از اینکه نخود به طور کامل پخت، آنرا به همراه گشنیز خرد شده به قابلمه اضافه می کنیم. در آخر نمک غذا را اضافه کرده و اجازه می دهیم جا بیفتد. رشته ورمیشل را ۱۰ دقیقه قبل از سرو اضافه می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر