یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش سالاد کینوا با سس مخصوص

عکس, آموزش سالاد کینوا با سس مخصوص

سالاد کینوا یک غذای صد در صد ورزشکاری و مقوی است حتما این غذا را در برنامه غذایی خود قرار دهید خانم هایی که دوست دارند پایین تنه پری داشته باشند حتما این غذا را میل کنند. این مواد برای هشت نفر است.

 ۱ پیمانه کینوای خرد شده ، ۲ پیمانه آب، ۴۳۰ گرم یا ۱٫۵ پیمانه نخود پخته شده
۱ پیمانه خیار خرد شده ، ۱ پیمانه فلفل خرد شده
۱ عدد کلم بوک چوی کوچک خرد شده (۱ پیمانه) ، ۱/۲ پیمانه (۶۵ گرم) آجیل مانند گردو، پسته، بادام یا دانه‌های آفتابگردان
۱/۴ پیمانه (۳۵ گرم) میوه خشک، زغال‌اخته یا خربزه، ۱/۴ پیمانه سبزیجات تازه خرد شده مانند ترکیبی از نعناع، شوید، ریحان، جعفری و …نکته: مرغ پخته نیز می‌توان به ترکیب مواد اضافه کرد.

مواد لازم برای سس

۱/۴ پیمانه روغن زیتون مرغوب ، ۱/۴ پیمانه سرکه سیب سرخ ، ۱ قاشق چای‌خوری خردل ، ۲ الی ۳ قاشق آب لیمو
۱/۲ قاشق چای‌خوری عسل ، ۱/۲ قاشق چای‌خوری نمک دریا خوب و طعم دار ، ۱/۴ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه تازه

 

طرز تهیه سس سالاد کینوا:
در یک ظرف کوچک نیز روغن زیتون، سرکه سیب، خردل، عسل، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.سس را روی سالاد بریزید و به خوبی مخلوط را هم بزنید. سپس مقداری از آن را برای کنترل فلفل و نمک بچشید و در صورت نیاز باز اضافه کنید. برای طعم دار کردن می‌توانید مقداری آب لیمو نیز به آن اضافه کنید و بعد سرو کنید.

طرز تهیه سالاد کینوا :

دانه‌های کینوا را با استفاده از یک آبکش مناسب به مدت ۳۰ ثانیه الی ۱ دقیقه با آب سرد به دقت بشویید. یک راه دیگر نیز این است که دانه‌ها را درون یک ظرف پر از آب سرد قرار دهید و بعد از چند لحظه آب آن را تخلیه کنید و این کار را آن‌قدر تکرار کنید که دانه‌ها به طور کامل تمیز شوند. پس از اینکه دانه‌ها را آبکشی کردید درون یک قابلمه قرار دهید و آب را نیز به آن اضافه کنید و روی شعله متوسط اجاق‌گاز قرار دهید. سپس دانه‌ها را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بجوشانید تا آب را به خود جذب کنند و کامل بپزند.قابلمه را از روی شعله بردارید و به مدت ۵ دقیقه بپوشانید. این زمان اضافی باعث می‌شود که ضایعات و دانه‌های پوسیده به سطح آب بیایند؛ که می‌توانید آن‌ها را با استفاده از چنگال بردارید. زمانی که دانه‌های کینوا به اندازه‌ی کافی سرد شدند، در یک ظرف بزرگ کینوا، نخود، خیار، فلفل سیاه، فلفل دلمه، آجیل، دانه، میوه خشک و سبزی‌ها را مخلوط کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر