یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن مرغ در نمک به روش چینی ها

عکس, آموزش پختن مرغ در نمک به روش چینی ها

این مرغ در نمک پخته می شود اما شور نیست چون کاملا با پوست پخته می شود داخل آن خشک نمی شود و بسیار طرد و معطر است . این یک غذای محبوب چینی است که از درست کردن آن پشیمان نمی شوید.

عکس, آموزش پختن مرغ در نمک به روش چینی ها

مواد لازم در انتهای همین آموزش قرار داده شده است.نمک، پودر زنجبیل، پودر زردچوبه را با سس سویا، روغن زیتون و آبلیمو مخلوط کنید تا به صورت خمیر درآید. این رب را روی مرغ و داخل مرغ، مالش دهید تا چاشنی شود. می‌توانید آن را زیر پوست مرغ هم بمالید.مرغ را به مدت ۲ ساعت در یخچال بدون پوشش بگذارید یا اینکه مرغ را از شب قبل با این مواد مرینیت کنید.(پوست مرغ را جدا نکنید.)مرغ‌ را یک ساعت قبل از پخت از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسد.ساقه پیازچه را خرد کنید. سیر را له کنید و درون حفره مرغ قرار دهید. مرغ را در دو لایه کاغذ روغنی یا ورق آلومینیومی بپیچید.آن را در یک بسته تا کنید و با نخ آشپزخانه ببندید.

در یک قابلمه عمیق، نمک درشت را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی حرارت متوسط سرخ کنید.با گرم شدن نمک، خشک شدن آن بیشتر می‌شود و بوی دودی و نمکی به مشام می‌رسد.

در این مرحله از طرز تهیه مرغ نمکی، حرارت را متوقف کنید.حدود ۱/۳ نمک داغ را به قابلمه بزرگ و عمیق منتقل کنید.مطمئن شوید که آن را به صورت یکنواخت در کف قابلمه پخش کنید. (مراقب باشید، نمک واقعا داغ است!)

مرغ بسته‌بندی شده را داخل ظرف پخت قرار دهید. آن را روی بستر نمک بگذارید و روی آن را با بقیه نمک کاملا بپوشانید.

در قابلمه را بگذارید و با حرارت متوسط ​​و کم به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت آن را بپزید. سپس، حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه دیگر در حالی‌که نمک روی مرغ است بماند.

در این گرمای باقیمانده نمک، مرغ به پختن ادامه می‌دهد.

اگر می‌خواهید مرغ نمکی خود را در فر تهیه کنید، قابلمه در بسته را به مدت ۴۵ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید.وقتی نمک گرمای خود را از دست داد، سطح بالای نمک را خراش دهید و مرغ را با دقت بیرون بیاورید. (بیشتر نمک‌ها، به شرط اینکه به آب مرغ آلوده نشده باشند‌، می‌توانند دفعه بعد برای پخت مرغ نمکی دوباره مورد استفاده قرار بگیرند)مرغ را از فویل آلومینیومی یا کاغذ روغنی خارج کرده و آن را خرد کنید.

مواد لازم

مرغ کامل: ۱ عدد

نمک: ۲ قاشق چای‌خوری

پودر زنجبیل: ۲ قاشق چای‌خوری

پودر زردچوبه: ۱/۲ قاشق چای‌خوری

زعفران دم کرده: ۱ قاشق غذاخوری

پیازچه ساطوری شده: ۳ ساقه

سیر: ۱ حبه

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر