یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش یک غذا بدون گوشت با سبزی های معطر

عکس, آموزش یک غذا بدون گوشت با سبزی های معطر

یک غذای ایده آل و خوشمزه و سیر کننده اما بدون گوشت شما برای درست کردن این غذا به نخود فرنگی ، سیب زمینی ، هویج ، گوجه و ….  نیاز دارید :(در صورت تمایل می توانید از روغن حیوانی برای پخت پلو سبزیجات خود استفاده کنید)

پیاز بزرگ ۱ عدد
هویج ۱ عدد
گوجه فرنگی ۲عدد
زیره ۱ قاشق غذاخوری
نمک به میزان دلخواه
زردچوبه به میزان دلخواه
زعفران به میزان دلخواه
برنج ۳ پیمانه
نخود فرنگی نیم پیمانه
نخود پخته شده نیم پیمانه
سیب زمینی بزرگ ۱ عدد
روغن به میزان لازم

.نخود را از شب قبل خیس کرده و بعد از اینکه آبش را عوض کردید بگذارید تا خوب بپزد.پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید.سپس هویج، گوجه و سیب زمینی را نگینی نسبتا درشت خرد کنید.هویج، سیب زمینی، ادویه‌ها، نمک، گوجه و همچنین نخود فرنگی و نخود پخته را اضافه کنید و خوب همه را با هم تفت بدهید.

برنج را با آب و نمک بگذارید تا به جوش آید و زمانی که برنج با ناخن خرد می‌شد آن را آبکش کنید.ته قابلمه را ته دیگ دلخواه بگذارید.مواد را لابه‌لای برنج آبکش شده بریزید و در پایان هم کمی زعفران آب‌کرده و پودر زیره اضافه کنید.در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید تا برنج به‌خوبی دم بکشید. حدودا ۴۵ دقیقه برای دم کشیدن برنج زمان نیاز دارید.

حواستان باشد زمانی که برنج را دم می‌کنید سبزیجات خرد شده اگر بسیار ریز باشد، کاملا له خواهند شد. پس به اندازه‌ی خرد کردن سبزیجات دقت کنید.شما می‌توانید از هرنوع سبزیجات دیگری که به آن علاقه دارید در این غذای خوشمزه استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از قارچ، ذرت، فلفل دلمه‌ای و … استفاده کنید.در تصویر زیر پلوی سبزیجات تزیین شده با برش های قارچ را می بینید.پلو بدون گوشت را می توانید به صورت قالبی سرو نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر