یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

عوارض محلول دایمتیکون و موارد احتیاطی آن

عکس, عوارض محلول دایمتیکون و موارد احتیاطی آن

اگر پزشک این دارو را تجویز کرده است، به یاد داشته باشید که او تشخیص داده که فایده دارو برای شما بیش از خطر عوارض جانبی آن است. بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می‌کنند، عوارض جانبی جدی ندارند.
در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی بعید، اما جدی، فوری به پزشک خود اطلاع دهید: تغییرات غیر معمول در پوست (به عنوان مثال، سفید یا نرم یا خیس شدن ناشی از رطوبت زیاد) و علائم عفونت پوستی. یک واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است.با این حال، در صورت مشاهده علائم حساسیت‌زای شدید، از جمله بثورات پوستی، خارش یا تورم (به خصوص صورت یا زبان یا گلو)، سرگیجه شدید، مشکل تنفسی، فوری به مراکز اورژانسی مراجعه کنید. در صورت مشاهده عوارضی به‌جز موارد ذکر شده در بالا، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید. برای مشاوره پزشکی درباره عوارض جانبی، با پزشک خود تماس بگیرید.

قبل از استفاده از این محصول، اگر به هر یک از مواد موجود در محصول، حساسیت دارید، یا اگر حساسیت دیگری دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعال باشد که می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک یا سایر مشکلات شود. برای جزئیات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.
در صورت ابتلا به هر یک از مشکلات سلامتی زیر، قبل از استفاده از این محصول، با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید: بریدگی یا عفونت یا زخم پوستی.
برخی از مواد (به عنوان مثال، مواد نگهدارنده و رایحه‌ها) ممکن است حساسیت شما را نسبت به آفتاب بیشتر کنند. در صورت نیاز به اقدامات احتیاطی ویژه هنگام آفتاب گرفتن، برچسب را برای هرگونه هشدار بررسی کنید یا از پزشک یا داروساز خود سؤال بپرسید.

پزشک یا داروساز شما ممکن است به شما پیشنهاد دهد که زمان قرار گرفتن در زیر نور آفتاب را محدود کنید، از اتاقک‌های برنزه کننده و لامپ‌های آفتابی خودداری کنید و در خارج از منزل، از ضد آفتاب استفاده کنید و لباس محافظ بپوشید.

در صورت آفتاب سوختگی یا تاول‌های پوستی یا قرمزی، فوری به پزشک خود اطلاع دهید. برخی از محصولات ممکن است آکنه را بدتر کنند. اگر پوست شما مستعد آکنه است، بر روی برچسب محصول به دنبال عبارت “غیر کمدوژنیک” باشید (یعنی منافذ پوست را مسدود نخواهد کرد.)

برخی از محصولات، ممکن است لباس را لکه‌دار کنند یا باعث تغییر رنگ آن‌ شوند. برای جزئیات بیشتر، از پزشک یا داروساز خود سؤال کنید. مشخص نیست این دارو به شیر مادر منتقل می‌شود یا خیر. قبل از شیردهی، به‌خصوص اگر این محصول را در ناحیه سینه استفاده می‌کنید، با پزشک خود مشورت کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر