یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چگونه با خامه صبحانه خامه قنادی درست کنیم

عکس, چگونه با خامه صبحانه خامه قنادی درست کنیم

در این پست به شما آموزش میدهیم که چگونه خامه ی کیک را دقیقا شبیه خامه های قنادی سفت و فرم گرفته درست کنید. البته شما می توانید خامه کیک را با تخم مرغ هم درست کنید. یا اینکه خامه فرم گرفته با شیر به جای خامه صبحانه درست کنید.  اما بهترین روش درست کردن خامه که شباهت زیادی به خامه های اصلی دارد استفاده از خامه صبحانه می باشد.

آموزش درست کردن خامه کیک مشابه خامه های قنادی برای ۴ نفر :

مواد لازم :

خامه با چربی بالا ۴۰۰ گرم ( خامه های نیم چرب یا کم چرب برای خامه کیک مناسب نیستند)

خاک قند ۸۰ گرم (خاک قند را کم‌کم به خامه اضافه کنید و با کمک گرفتن از حس چشایی خود میزان شیرینی خامه را اندازه گیری کنید.)

وانیل ۱ قاشق غذاخوری

بهتر است برای درست کردن از خامه از هم زن برقی استفاده کنید اما اگر این وسیله را در منزل ندارید آموزش درست کردن خامه بدون همزن هم برای شما در انتهای همین مطلب قرار داده شده است.

طرز تهیه خامه کیک با همزن برقی :

ابتدا باید یک ظرف مناسب و بزرگ انتخاب کنید چون خامه بعد از زده شدن حجم آن زیاد می شود و سپس ظرف را به مدت ۲۰ دقیقه درون فریزر قرار دهید تا خنک شود.در همین مرحله آب خامه را حتما خالی کنید.خامه، وانیل و خاک قند را به درون ظرف میریزیم و با دور کند هم زن شروع به زدن آن می کنیم و باید حتما بالای سر خامه باشید تا به محض اینکه خامه شکل خود را گرفت هم زن را خاموش کنید چون بعد از اینکه خامه شکل بگیرد و هم زدن ادامه داشته باشد خامه به کره تبدیل می شود.بعد از اینکه خامه به مانند تصویر زیر شد آن را درون یخچال قرار دهید و بعد از اینکه کیک شما سرد شد می توانید از این خامه برای تزیین کیک استفاده کنید.

دستور تهیه خامه کیک بدون هم زن برقی :

به مانند روش اول یک ظرف مناسب تهیه کنید و سعی کنید ظرفی که انتخاب می کنید درب دار باشد و سپس آن را برای ۲۰ دقیقه در فریزر قرار دهید.در این مرحله خامه، وانیل و خاک قند را درون ظرف ریخته و با چنگال و یا هم زن دستی می زنیم و سپس درب آن را بسته و درون فریزر قرار می دهیم و دوباره بعد از بیست دقیقه خارج می کنیم و دوباره میزنیم و این کار را تا جایی که خامه سفت شود ادامه می دهیم.

به هیچ عنوان از شکر استفاده نکنید چون به دلیل حل نشدن کامل شکر و خامه، هنگام سرو کیک شما دانه های شکر را زیر دندان خود حس می کنید.موقع هم زدن دقت داشته باشید که با دور تند هم نزنید که باعث می شود بعد از تزیین کیک با خامه و به بعد از گذاشتن در یخچال خامه کیک ترک می خورد و ظاهر کیک را خراب می کند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر