یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش نان حلوایی خوشمزه برای عصرانه با چای

عکس, آموزش نان حلوایی خوشمزه برای عصرانه با چای

برای این نان حلوایی ابتدا باید خمیر را با شیر ، روغن ، کره ، شکر ، نمک ، آرد درست کنید پس از آن مواد مخصوص رومال نان را تهیه کرده و نان حلوایی خوشمزه خود را آماده کنید.

شیر ولرم ۱ لیوان
کره ۷۰ گرم
روغن مایع ۵۰ گرم
خمیر مایه فوری ۷ گرم
شکر ۱ قاشق مرباخوری
نمک ۱ قاشق مرباخوری
آرد ۲۵۰ گرم
مواد لازم برای رومال
کره ۲ قاشق غذاخوری
زرده ی تخم مرغ ۲ عدد
شیر ۱ قاشق مرباخوری
روغن مایع و کره را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره بدون داغ شدن کاملا ذوب شود.حالا تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم و خمیر مایه فوری را به همراه شکر و نمک به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس درون کاسه همزن خمیرزن ریخته و آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

آرد را کم کم به کاسه اضافه کرده و به مخلوط کردن ادامه می دهیم تا خمیر نرم و لطیفی که به دست نمی چسبد حاصل شود، سپس خمیر را درون یک کاسه چرب شده گذاشته و روی آنرا با سلفون می پوشانیم. می گذاریم خمیر به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در این فاصله به سراغ درست کردن مواد میانی می رویم، برای این منظور روغن مایع را درون یک تابه مناسب می ریزیم.

حالا تابه را روی حرارت می گذاریم و آرد را کم کم به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. در ادامه به مدت ۵ دقیقه تفت می دهیم تا آرد طلایی شود، سپس تابه را از روی حرارت بر می داریم. می گذاریم مواد میانی کاملا خنک شود. پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا بدون ورز دادن به ۶ گلوله یکسان تقسیم می کنیم و روی سطح آرد پاشی شده قرار می دهیم. در ادامه خمیرها را به صورت نازک باز می کنیم.

حالا دو طرف خمیر را به مرکز آن تا زده و مقداری از مواد میانی روی آن می ریزیم، سپس خمیر را رول کرده و به صورت حلزونی جمع می کنیم. در ادامه همه خمیرها را درون سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده ایم با فاصله می چینیم.جالا روی خمیرها را با سلفون پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه دیگر استراحت کنند تا حجم آنها ۲ تا ۳ برابر شوند. در این فاصله فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

پس از اتمام استراحت خمیر روی آنها را با مخلوط کره، زرده تخم مرغ و شیر رومال کرده و با چنگال روی آنها خط می اندازیم، سپس سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر