یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کیک و درست کردن فر با قابلمه و سنگ نمک

عکس, آموزش کیک و درست کردن فر با قابلمه و سنگ نمک

اگر در منزل فر ندارید و می خواهید کیکی با کیفیت کیک های داخل فر درست کنید یا هم چنین اگر میخواهید در فضای بیرون از منزل یک فر دست ساز درست کنید با این آموزش همراه شوید. در این پست آموزش یک کیک اسفنجی بسیار خوشمزه با پف عالی داخل فر دست ساز را برای شما قرار داده ایم. شاید شما فکر کنید می توانید کیک را به راحتی داخل ماهیتابه دو در و روی شعله پخش کن درست کنید اما با این کار شما همیشه کیک های بدون ارتفاع خواهید داشت.

مواد لازم:( لطفا اندازه ها را تغییر ندهید تا کیک شما کاملا پف کرده و اسفنجی شود )

آرد سفید۱ پیمانه ………………………………وانیل۱ قاشق چای خوری

بکینگ پودر۱ قاشق چای خوری ……………………..  تخم مرغ۶ عدد

شکر۳/۴ پیمانه …………….نمک مقدار کمی

شیر۱/۲ پیمانه ……………..  کره۲ قاشق غذا خوری

ساخت فر دست ساز

عکس, آموزش کیک و درست کردن فر با قابلمه و سنگ نمک

قابلمه ی بزرگتر به نسبت قالب کیک خود انتخاب کنید، ته قابلمه را با سنگ نمک یا نمک بپوشانید، البته سعی کنید برای این کار از سنگ نمک استفاده کنید چون هزینه سنگ نمک به نسبت به نمک تسویه شده در بازار خیلی کم تر می باشد و استفاده از آن مقدور به صرفه است.

قابلمه را روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید و درب قابلمه را بگذارید تا درون آن مانند فر گرم شود.

نمک شما به هیچ عنوان نمی سوزد چون دمای ذوب نمک فراتر از شعله گاز شما می باشد. البته می توانید چند دقیقه قبل از گذاشتن قالب کیک درون قابلمه آن را روشن کنید، تا هنگام گذاشتن قالب درون قابلمه دست شما با دیواره ی قابلمه نسوزد.

آموزش پختن کیک :
تخم مرغ ها را شکسته و زرده و سفیده ی آن ها را از هم جدا کنید.سفیده ی تخم مرغ را به همراه ۴ قاشق غذا خوری آن قدر هم بزنید تا کاملا پف کرده و سفید شود. برای این کار می توانید از هم زن برقی نیز استفاده کنید.

زرده تخم مرغ را به همراه بقیه شکر و کره خوب هم زده تا کاملا یکدست شوند. از این مرحله به بعد کار هم زدن کیک را به صورت دستی انجام دهید.شیر را نیز به زرده تخم مرغ ها اضافه کرده و همراه آن ها به آرامی هم بزنید.

آرد را الک کرده و به همراه وانیل و بکینگ پودر در چند مرحله به مایه کیک خود اضافه کرده و به آرامی هم بزنید تا خمیر کیک شما کاملا یکدست شود.در انتها سفیده ی تخم مرغ را به بقیه مایه کیک اضافه کنید، سفیده ی تخم مرغ را نیز با بقیه مواد خوب ترکیب کنید.

قالب کیک خود را با مقدار کمی کره یا روغن چرب کرده، و با مقدار کمی آرد قالب کیک خود را آرد پاشی کنید، با این کار کیک شما بعد از پخته شدن به راحتی از قالب جدا می شود.بعد از این کار مایه کیک را درون قالب بریزید و درون قابلمه ای که از قبل به جای فر آماده و گرم کرده اید، قرار دهید، درب قابلمه را با کاغذ آلومینیومی بپوشانید و بر روی قابلمه قرار دهید.

حدود ۴۵ الی ۵۰ دقیقه زمان لازم است تا کیک شما کاملا پخته شود، بعد از این مدت قالب کیک را از قابلمه بیرون آورده و بگذارید سرد شود.سپس کیک را از قالب جدا و به دلخواه تزیین کرده و سرو کنید.

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر