یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

از بین بردن حالت گلوله شدن ژل تزریقی در صورت

عکس, از بین بردن حالت گلوله شدن ژل تزریقی در صورت

گاهی اوقات وقتی به صورت شما ژل تزریق می شود مثلا زیر چشم لب ها یا گونه و خط خنده ممکن است این ژل به صورت گلوله شده و سفت دیده شود. خوب مساله اول این است که آیا واقعا ژل گلوله شده یا پوست شما دچار تورم و التهاب شده است ؟ بعد از تزریق فیلر، به دلیل وجود کبودی‌ها و تورم در هفته‌ اول، افراد احساس می‌کنند که در قسمت تزریق شده توده‌ای قرار دارد و این موضوع به شدت باعث نگرانی افراد خواهد شد. اما جای هیچگونه نگرانی نیست و بروز تورم و کبودی بعد از تزریق، عادی است و تا آخر هفته فروکش می‌کند. اما اگر این توده بعد از یک هفته فروکش نکرد، یعنی متخصص برای شما تزریق فیلر را به درستی انجام نداده و باعث شده است که ژل تزریق شده در آن قسمت سفت شده و گلوله گلوله شود. هم چنین در صورتی که شما آمادگی لازم برای تزریق را نداشته باشید و قبل و بعد از آن  نکات مراقبتی تزریق فیلر را رعایت نکنید، ممکن است بعد از انجام تزریق ژل با برخی از عوارض و خطرات آن مواجه شوید.گلوله گلوله شدن ژل ، بر اثر تزریق مقدار نادرست و بیش از حد فیلر‌ها در زمان تزریق اتفاق می‌افتد. در صورتی که مقدار ژل تزریق شده بیش از حد نیاز باشد، ممکن است در زیر پوست بعد از ایجاد گلوله گلوله، شروع به حرکت کرده و به بافت و قسمت‌های اطراف ناحیه تحت درمان برود. همانطور که می‌دانید ژل‌های مورد استفاده در تزریق فیلر، علاوه بر خاصیت پرکنندگی، تاثیرات دیگری هم بر روی پوست و سلول‌های بدن می‌گذارند. بنابراین با حرکت مواد تزریق شده بیش از اندازه، ژل‌ها ممکن است باعث تاثیر‌گذاری و آسیب به نواحی اطراف ناحیه تحت درمان شوند. در این صورت تاثیر‌گذاری ژل‌ها به نواحی اطراف ناحیه تحت درمان، ممکن است باعث ایجاد مشکلات غیر قابل درمان مانند نابینایی شود.

درمان گلوله شدن ژل صورت چیست ؟
۱- استفاده از یک کمپرس سرد برای کاهش تورم و کبودی در نقطه تزریق ژل گلوله شده.

۲- عدم لمس کردن توده ژل در محل تزریق، زیرا لمس کردن توده ژل در صورت باعث بدتر شدن آن و نیز افزایش حجم بیشتری از گلوله ژل می شود.

۳- مراجعه به متخصص زیبایی عمل تزریقی، در واقع زمانی که شما گلوله ژل را در صورت خود مشاهده و تشخیص دادید باید بلافاصله با مطب یا بیمارستان مراجعه شده تماس گرفت و پزشک جراح را از موضوع مطلع ساخت. و به این ترتیب یک درخواست ویزیت با پزشک را برای خود ترتیب دهید.

پروسه درمان ژل صورت، چیست ؟
بعد از تماس با پزشک جراح، موضوع را به طور کامل شرح دهید و عوارضی جانبی آن را با جزئیات کامل بیان نمایید. پزشک بعد از شنیدن توضیحات کامل شما، یک قرار ملاقات برای مشاهده از نزدیک، ارائه می دهد.جراح، شما را با عوارض و مراقبت های ناشی از تزریق نوع ژل در پوست آشنا می کند و سپس برای درمان آن اقدام می کند.از این بابت، نباید هراسی به دل راه داد. جراح مجرب بعد از تشخیص نوع عارضه که در اثر عوامل متعدد به وجود آمده است، به رفع آن اقدام می کند. توده ژل جابجا شده را که بسیار حساس نیز هست، بررسی می کند.اگر توده نرم باشد، تشخیص این عارضه، به نوع ژل تزریقی بر می گردد. این ژل باید در پوست، ته نشین شود. برای این کار به یک ماساژ محکم و خوب توسط پزشک جراح نیاز است. پزشک، کار مذبور را به دقت انجام داده و توده را در صورت صاف می کند.حال اگر تشخیص توده سخت و حساس باشد، یعنی بدن مراجعه کننده به این نوع تزریق، واکنش نشان داده است. به عبارت دیگر، فرد نسبت به این تزریق، آلرژی خفیفی دارد که با سرعت توسط راهنمایی های جراح قابل درمان است. پزشک استروئید را برای حل موضوع، تجویز می کند. در نتیجه می توانید داروی مذکور را به راحتی از داروخانه تهیه و استفاده نمایید.

درمان گلوله ژل صورت با داروی استروئید چگونه است ؟بعد از تجویز جراح برای استفاده از استروئید، باید دوره درمان را طی کرد. بعد از گذران این دوره، اگر گلوله ژل هنوز وجود دارد باید یک قرار ملاقات با پزشک گذاشت تا مشکل را از نزدیک بررسی نماید. پزشک با دیدن توده تشخیص می دهد که آیا نیاز به ماساژ دارد یا خیر. یا اینکه پزشک تشخیص می دهد که بدن شما نسبت به داروی استروئید یا خود ژل آلرژی دارد که نباید استفاده کرد.اگر بدن شما نسبت با این آلرژی واکنش حساس و جدی را از خود نشان دهد بسیار نادر است و باید برای درمان آن فکر دیگری کرد. جراح ممکن است شما را به متخصص دیگر ارجاع داده تا مشکل را حل نماید.

پیشگیری و کنترل گلوله شدن ژل :
یکی از مواردی که در پیشگیری از گلوله گلوله شدن ژل‌ها بعد از تزریق تاثیر‌گذار خواهد بود، درست انجام شدن درمان است. در واقع اگر شما متخصصی را انتخاب کنید که باتجربه و حرفه‌ای باشد می‌داند که چه میزان ژل برای تزریق به خط خنده شما مناسب است و به اندازه برای شما تزریق می‌کند. در این صورت می‌توانید از گلوله شدن ژل تزریق شده به خط خنده جلوگیری کنید.
بعد از انجام تزریق فیلر، ناحیه تحت درمان زیبایی را لمس نکنید.
به ناحیه مورد نظر فشاری وارد نکرده و آن را مالش ندهید.
بعد از انجام filler injection ،منطقه تحت درمان را نشویید.
از نوشیدن مشروبات الکلی به مدت ۲۴ ساعت قبل از انجام تزریق خودداری کنید.
به مدت ۱۴ روز بعد از انجام تزریق ژل، از هر نوع اصلاح صورت، میکرودرم یا ماساژ پرهیز کنید.
بلافاصله پس از درمان زیبایی خود اقدام به آرایش نکنید.
در حالت کلی تاکید ما به شما این است که برای بدست آوردن زیبایی، فریب کلینیک‌های ارزان قیمت و بی‌نام و نشان را نخورید و برای زیبایی خود هزینه کنید تا علاوه بر زیبایی، به راحتی بتوانید سلامتی خود را نیز حفظ نمایید. در صورتی که کوچکترین اشتباهی در کار رخ بدهد و یا از ژل‌های بی‌کیفیت استفاده شود ممکن است حتی عضله‌های صورت به طور کلی فلج شده و زیبایی شما را برای همیشه از بین ببرد. انتخاب کلینیک زیبایی معتبر یکی از مهم‌ترین وظایف شما قبل از شروع درمان می‌باشد.

 

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر