یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

شیرینی کشمشی در فر آموزش ساده

عکس, شیرینی کشمشی در فر آموزش ساده

چگونه شیرینی کشمشی را بپزیم که ترد و خوشمزه و تر و تازه باشد و کهنه و خشک به نظر نرسد ؟ در هنگامی که متوجه طلایی شدن شیرینی شدید بلافاصله آن را از فر خارج نمایید زیرا حرارات وارده به سینی تاثیر بالایی در رنگ زرد و یا طلایی گرفتن شیرینی کشمشی شما دارد.

برای درست کردن آن به مواد زیر نیاز دارید .

یک پیمانه آرد ( ۱۲۵ گرم)

۹۴ گرم کره معادل یک و نصفی کره

یک عدد تخم مرغ

۹۰ گرم پودر قند

۸۰ گرم کشمش (در صورتی که قصد داشتید شیرینی شما کشمش زیاد تری داشته باشد باید کشمش را به اندازه صد گرم اضافه کنید اما این نکته را در نظر داشته باشید که مبادا مقدار کشمش شما از ۸۰ گرم کمتر شود)

یک‌هشتم قاشق چای‌خوری اسانس وانیل

برای درست کردن شیرینی کشمشی های تازه و خوشمزه نخست کره (که با دمای محیط هم‌دما شده) را با پودر قند و وانیل در یک ظرف بزرگ مخلوط کرده و با همزن خوب ترکیب می‌کنیم. زمانی که مخلوط حاصل یکدست شد، تخم‌مرغ را اضافه کرده و مجدد با همزن می‌زنیم تا ترکیب یکدست شود. در گام بعد، آرد را کم‌کم اضافه می‌کنیم و هم می‌زنیم. فر را روشن کنید و روی دمای ۱۶۰ سانتی‌گراد قرار دهید. سپس کشمش‌های خیس‌خورده را به مخلوط اضافه و در قیف می‌ریزیم. نکته اینجاست که باید بین شیرینی‌ها فاصله بگذارید؛ چراکه بعد از پخت حجمشان بیشتر می‌شود و ممکن است به هم بچسبند. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کافی است تا کوکی‌ها طلایی و آماده شوند. بعد تنها کاری که لازم است انجام بدهید، این است که منتظر بمانید تا شیرینی‌ها سرد شوند!

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر