یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

طرز پخت خورشت آلبالو با مرغ

عکس, طرز پخت خورشت آلبالو با مرغ

در فصل تابستان و فصل آلبالوهای تازه و آبدار حتما برای یکبار هم که شده این خورشت را درست کنید . مواد زیر برای ۴ نفر نوشته شده است. (از آلبالوی سفت و تازه برای این خورش استفاده کنید تا ظاهر خورش زیبا تر باشد .)

آلبالو پاک کرده بدون هسته ۵۰۰ گرم ، نمک و فلفل به مقدار لازم
آبلیمو یا نارنج به مقدار لازم ، مرغ بدون استخوان ۳۰۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد ، شکر ۲۰۰ گرم

آلبالو را بعد از پاک کردن داخل یک قابلمه لعابی بریزید ، لا به لا شکر بپاشید و به مدت ۳-۴ ساعت داخل یخچال بگذارید . مرغ را همراه پیاز و ۳-۴ لیوان آب بپزید. بعد از پختن مرغ، پیاز را بیرون بیاورید و دور بیندازید . آب مرغ را صاف کنید و کنار بگذارید. مرغ را به صورت ژولین ( کبریتی بلند ) خرد کنید و در مقداری روغن به مدت ۶-۱۰ دقیقه تفت دهید تا طلایی شود . مقداری نمک و فلفل به مرغ بزنید تا مزه دار شود . بعد از سرخ شدن مرغ نیمی از آب مرغ را روی آن بریزید و اجازه دهید با حرارت ملایم و درب بسته کمی غلیظ شود .

آلبالو را با همان قابلمه لعابی روی حرارت بگذارید و بقیه آب مرغ را به آن اضافه کنید . ترشی یا شیرینی آلبالو را اندازه کنید و در صورت لزوم از چاشنی مورد نظر ( آبلیمو یا آب نارنج ) استفاده کنید، با درب باز و حرارت متوسط بگذارید تا آلبالو داخل آب مرغ به مدت ۳۰ دقیقه بپزد تا آب آن چیده شود . بعد از چیده شدن آب آلبالو ، آلبالو را به مرغ اضافه کنید و خورش را به آرامی هم بزنید . درب قابلمه خورش را ببنید و ۳۰-۴۰ دقیقه زمان دهید تا خورش به آرامی جابیفتد .هنگام سرو در صورت نیاز مقداری آبلیمو یا آب نارج به خورش اضافه کنید و خورش را در ظرف مناسب سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر