یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

مراقبتهای بعد از زدن ژل به لب که دوام آن را بیشتر می کند

عکس, مراقبتهای بعد از زدن ژل به لب که دوام آن را بیشتر می کند

اگر قصد دارید به لبهای خود ژل یا فیلر بزنید بهتر است این مطلب را مطالعه کنید . مراقبتهای بعد از تزریق ژل نقش مهمی در زیبایی لبهای شما و دوام ژل تزریقی دارد.

فیلر با ژل لب چه فرقی دارد ؟( برای مشاهده پاسخ کلیک کنید)

بهترین برند فیلر لب را می شناسی ؟ ( برای مشاهده پاسخ کلیک کنید)

فیلرهای لب در واقع ژل های تزریقی هستند که باعث حجیم تر شدن لب ها می شوند و ظاهر بزرگتری دارند. ماده اصلی آنها اسید هیالورونیک اسید است. گاهی اوقات از لب بوتاکس برای اثری مشابه استفاده می شود اما به عنوان فیلر پوستی در نظر گرفته نمی شود.

انواع مدل تزریق ژل لب و تازه ترین روشهای تزریق( برای مشاهده این مطلب کلیک کنید)

مراقبت های لازم بعد از فیلر لب

لب ها پس از تزریق متورم می شوند همچنین قرمزی یا کبودی در محل های تزریق مشاهده خواهید کرد که طبیعی است بیشتر عوارض تزریق ژل لب خفیف است و پس از انجام این کار می توانید بیشتر فعالیت های خود را انجام دهید.

از یخ پک و یا تکه‌های یخ قرار داده در پارچه پس از تزریق ژل استفاده کنید (در این صورت به لب نمی‌چسبد و موجب درد نمی‌شود). این کار به کاهش ورم، سوزش، کبودی و هر نوع درد دیگری کمک خواهد کرد.

به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق ژل لب یا هر ژل دیگر از پوست ، از ورزش شدید خودداری کنید. افزایش فشار خون و ضربان قلب در اثر ورزش تورم یا کبودی را بدتر می کند. در صورت تأیید پزشک ، می توانید از محلول آرنیکا برای کبودی لب ها استفاده کنید. انجام فعالیت های سبک مانند پیاده روی بهتر است.

به طور منظم آب بنوشید و بدن خود را مرطوب نگه دارید. نوشیدن مقدار مناسب آب به بهبودی بدن کمک می کند.

سعی کنید مقدار زیادی میوه و سبزیجات آبدار بخورید و در عوض از خوردن سدیم خودداری کنید ، که التهاب را بدتر می کند.

تا ۴۸ ساعت پس از تزریق از دمای بالا مانند حمام بخار ، سونا یا فعالیت های گرم کننده خودداری کنید. دمای بالا می تواند تورم را بدتر کند.

از پزشک خود بخواهید مسکن های مناسب را برای استفاده برای چند روز پس از عمل پیشنهاد کند. استامینوفن معمولاً یک مسکن توصیه شده است ، اما نباید از داروهای رقیق کننده خون مانند ایبوپروفن استفاده شود.

اگر قصد دارید برای یک مناسبت یا رویداد خاص آماده شوید و لبهای خود را حجیمتر کنید اطمینان حاصل کنید که زمان کافی را برای انجام این کار اختصاص داده اید تا لب ها زمان بهبودی داشته باشند.

هنگام خواب ، سر خود را بالا نگه دارید تا تورم لب را کاهش دهد هرگز روی صورت نخوابید.

۲۴ ساعت پس از تزریق فیلر لب ، آرایش نکنید.

پس از تزریق ژل به لب ، پزشک از شما می خواهد برای تسریع بهبودی و کنترل نتیجه کار خاصی انجام ندهید.

سیگار کشیدن خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد ، بنابراین مهم است که بلافاصله پس از تزریق ژل به لب ، سیگار را ترک کنید همچنین بهتر است از بودن در کنار افراد سیگاری خودداری کنید.

الکل به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند و باید ۲۴ ساعت پس از تزریق ژل لب از آن اجتناب شود. الکل می تواند باعث التهاب شود احتمال کبودی را افزایش داده و التهاب را بدتر کند. همچنین بهتر است چند روز قبل از هرگونه عمل زیبایی از الکل خودداری کنید.

پزشک یا متخصص زیبایی به شما توصیه می کند پس از تزریق ژل لب حداقل یک هفته از سفر هوایی خودداری کنید این توصیه می شود زیرا فشار هوا در هواپیما می تواند تورم را بدتر کند.

پس از تزریق فیلر لب ، نتایج فوری را مشاهده خواهید کرد ، اما وقتی تورم از بین می رود ، نتایج دقیقاً همان چیزی نیست که می خواهید. معمولاً حدود ۴ هفته طول می کشد تا فیلر پخش شود و به شکل نهایی شما برسد. این تأثیرات معمولاً حدود ۶ ماه ادامه دارد.

عوارض جانبی خفیف فیلر لب تورم و قرمزی طبیعی است اما در صورت مشاهده هر یک از این اختلالات باید به پزشک مراجعه کنید.

فیلر لب

ورم یا کبودی شدید
اگر ورم یا کبودی شدید بیش از یک هفته طول کشید، باید توسط پزشک برررسی شود. حساسیت و واکنش به هیالورونیک اسید، نادر است اما ممکن است بوجود آید.

انسداد عروق
انسداد عروق هنگام تزریق فیلر به شریان رخ می دهد که باعث کاهش یا توقف جریان خون می شود پوست و بافت اطراف به دلیل عدم تأمین خون کافی شروع به مردن می کند.

انسداد عروقی هنگامی اتفاق می‌افتد که فیلر به داخل شریان تزریق شود که باعث کاهش یا توقف جریان خون می‌شود. پوست و بافت اطراف بدلیل فقدان خونرسانی کافی شروع به مردن می‌کنند. علائم انسدا عروق شامل درد فوری، شدید و تغییر رنگ پوست است که می‌تواند مانند لکه‌های سفید یا لکه‌های خونی باشد.

همچنین لازم است توجه داشته باشید که ممکن است تا مدتی طول بکشد که درد به میزان قابل توجه برسد زیرا اکثر فیلرها شامل لیدوکائین، بی حس کننده است. ممکن است یک ساعت طول بکشد تا بی حسی از بین برود.

پزشکان از بیماران می‌پرسند آیا جزو افراد مستعد تبخال ویروس هرپس سیمپلکس هستند. فیلرهای پوستی می‌توانند تاول لب را تحریک کنند که در این صورت باید از داروهای ضد ویروس استفاده شود. بهتر است اگر قبلا پس از تزریق فیلر لب، دچار تبخال شدید، حتما به پزشک خود بگویید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر